Știinţe ale educaţiei fără … pedagogie ?!
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
118 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4374)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Știinţe ale educaţiei fără … pedagogie ?! In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 5-10. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Știinţe ale educaţiei fără … pedagogie ?!

Sciences of education without...Pedagogy?!

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.01
CZU: 37.01

Pag. 5-10

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Textul relevă anumite considerări/reconsiderări privind formulele „științe ale educației”/„științele educației” și „științele pedagogice” în învățământul universitar de licență și prin evoluția doctoratului, dar și în sistemul de formare continuă a cadrelor didactice în Republica Moldova. Viziunile autorului se pretează la explicitarea, interpretarea și reconsiderarea formulei „științe ale educației” prin delimitarea concisă și clară între „științele educației autentice” și „pseudoștiințele educației”, care, în lipsa acesteia, favorizează și încurajează tendința de multiplicare a numeroase „științe și mini științe ale educației”.

The text reveals certain considerations/reconsiderations regarding the formulas „sciences of education”/” sciences of education” and „pedagogical sciences” in university undergraduate education and through the evolution of the doctorate, but also in the system of continuous training of teaching staff in the Republic of Moldova. The author’s views lend themselves to the clarification, interpretation and reconsideration of the formula „sciences of education” through the concise and clear delimitation between „authentic sciences of education” and „pseudosciences of education”, which, in its absence, favors and encourages the tendency to multiply numerous „sciences and mini sciences of education”.

Cuvinte-cheie
ştiinţe ale educaţiei, concepte pedagogice, pedagogie, sistemul științelor pedagogice, şcoala doctorală, curriculum,

educational sciences, pedagogical concepts, pedagogy, system of pedagogical sciences, doctoral school, curriculum