Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
118 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4374) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Știinţe ale educaţiei fără … pedagogie ?! In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 5-10. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.01 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.01 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 5-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Textul relevă anumite considerări/reconsiderări privind formulele „științe ale educației”/„științele educației” și „științele pedagogice” în învățământul universitar de licență și prin evoluția doctoratului, dar și în sistemul de formare continuă a cadrelor didactice în Republica Moldova. Viziunile autorului se pretează la explicitarea, interpretarea și reconsiderarea formulei „științe ale educației” prin delimitarea concisă și clară între „științele educației autentice” și „pseudoștiințele educației”, care, în lipsa acesteia, favorizează și încurajează tendința de multiplicare a numeroase „științe și mini științe ale educației”. |
||||||
Cuvinte-cheie ştiinţe ale educaţiei, concepte pedagogice, pedagogie, sistemul științelor pedagogice, şcoala doctorală, curriculum, educational sciences, pedagogical concepts, pedagogy, system of pedagogical sciences, doctoral school, curriculum |
||||||
|