Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
133 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.02:91 (3) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (435) |
SM ISO690:2012 BOCANCEA, Viorel, DUMITRAȘCU, Doina Maria. Dezvoltarea competenţei de cercetare/ investigare prin metoda crochiului geografic. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 50-58. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.08 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.08 | |||||||
CZU: 373.02:91 | |||||||
Pag. 50-58 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul realizează o revizuire a literaturii în domeniul competenței de cercetare/investigare și propune o reîncadrare a dezvoltării ei prin intermediul crochiului geografic. Studiul este structurat în două direcții care conturează direcția procesului formativ al componentelor competenței de cercetare/investigare. Prima parte descrie elementele constitutive ale competenței vizate, într-o abordare constructivistă, conform paradigmei triplei logici și a competenței în acțiune. A doua parte, fixează particularitățile crochiului geografic în calitate de metodă pedagogică, prin reliefarea mecanismelor prin care se produce dezvoltarea componentelor competenței de cercetare/ investigare respectând principiile didacticii disciplinei Geografie. De asemenea sunt reliefate opiniile profesorilor și elevilor anchetați asupra utilizării crochiului geografic. Materialul suport exemplifică contextualitatea tehnicii crochiului în desfășurarea unei investigației geografice. |
|||||||
Cuvinte-cheie competență școlară, competența de cercetare/investigare, crochiu cartografic, gândirea spațial geografică, spațiul geografic trăit, spațiul geografic construit, liceu, school competence, research/investigational competence, geographical croquies, geographical spatialthinking, lived geographical space, constructed geographical space, high school |
|||||||
|