Evaluarea rezultatelor școlarilor mici prin tehnologii digitale din perspectiva transdisciplinară.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
170 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 14:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091.27+004 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2096)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4225)
SM ISO690:2012
ACHIRI, Ion, ANDREI, Paula-Carmen. Evaluarea rezultatelor școlarilor mici prin tehnologii digitale din perspectiva transdisciplinară.. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 41-49. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Evaluarea rezultatelor școlarilor mici prin tehnologii digitale din perspectiva transdisciplinară.

Assessing the results of young students through digital technologies from a transdisciplinary perspective

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.07
CZU: 373.3.091.27+004

Pag. 41-49

Achiri Ion1, Andrei Paula-Carmen2
 
1 Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC,
2 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Prezentul articol vizează aspecte metodologice și praxiologice ce țin de procesul evaluării rezultatelor școlarilor mici prin aplicarea tehnologiilor digitale în contextul realizării paradigmei transdisciplinare în învățământul primar. Optimizarea evaluării prin instrumente digitale este de actualitate în peisajul pedagogic modern. Argumentele pentru utilizarea tehnologiilor digitale în învățământul primar arată potențialul lor pentru valorificarea transdisciplinară a predării-învățării-evaluării, abordarea personalizată și diferențiată, stimularea creativității și dezvoltarea gândirii critice. Evaluarea asistată de calculator propune investigarea mijloacelor pe care ni le oferă instrumentele digitale Web 2.0. Sunt prezentate exemple de aplicare a unor platforme digitale în evaluarea școlarilor mici din perspectiva transdisciplinară.

This article focuses on methodological and praxeological aspects related to the process of evaluating the results of young schoolchildren through the application of digital technologies in the context of the realization of the transdisciplinary paradigm in primary education. Optimizing evaluation through digital tools is currently relevant in the modern pedagogical landscape. The arguments for using digital technologies in primary education show their potential for transdisciplinary teaching-learning-evaluation exploitation, personalized and differentiated approach, stimulating creativity and developing critical thinking. Computer-assisted assessment proposes investigating the means offered by Web 2.0 digital tools. Examples of the application of digital platforms in the evaluation of young students from a transdisciplinary perspective are presented.

Cuvinte-cheie
evaluare tradițională, evaluare modernă, evaluare formativă, transdisciplinaritate, tehnologii digitale, învăţământ primar, predare, învăţare,

traditional assessment, modern assessment, formative assessment, transdisciplinarity, digital technologies, primary education, teaching, learning