Psycholinguistic and motivational approaches to learning several languages
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
172 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-24 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7:81`23:811.11`243 (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
Lingvistică. Limbi (5102)
Limbi germanice de Vest (Limba germană, Limba olandeză) (121)
SM ISO690:2012
WITTMAN, Hana. Psycholinguistic and motivational approaches to learning several languages . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 135-139. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_22
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Psycholinguistic and motivational approaches to learning several languages

Abordări psiholingvistice și motivaționale pentru învățarea mai multor limbi

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_22
CZU: 374.7:81`23:811.11`243

Pag. 135-139

Wittman Hana
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

This article addresses the issue of identifying the learning and education needs of adults, primarily non-formal education and multilingual education. Different concepts and models are analyzed to identify the learning and education needs of adults. A concept is grounded and a methodology is developed in this regard. The factors that generate the learning and education needs of adults are described in detail: external factors – national educational policies, institutional educational policies, educational reform projects, etc.; internal factors – the need for compensation, recapitulation, complementary knowledge, the need for retraining, the need to realize one’s own interests and options, the need to capitalize on free time, etc. At the same time, the place of foreign languages - whether world languages or heritage languages - within the education system is extremely complex Since there are many deficiencies in regard to the training of teachers for teaching these languages, teaching methods of the languages, updated study materials that match the context of language learning, assessment methods

Acest articol abordează problema identificării nevoilor de învățare și educație ale adulților, în primul rând educația non-formală și educația multilingvă. Sunt analizate diferite concepte și modele pentru a identifica nevoile de învățare și educație ale adulților. Se întemeiază un concept și se dezvoltă o metodologie în acest sens. Sunt descriși în detaliu factorii care generează nevoile de învățare și educație ale adulților: factori externi – politici educaționale naționale, politici educaționale instituționale, proiecte de reformă educațională etc.; factori interni – nevoia de compensare, recapitulare, cunoștințe complementare, nevoia de recalificare, nevoia de a-și realiza propriile interese și opțiuni, nevoia de valorificare a timpului liber etc. În același timp, locul limbilor străine - fie că limbile mondiale sau limbi de patrimoniu – în cadrul sistemului de învățământ este extrem de complex. Întrucât există multe deficiențe în ceea ce privește pregătirea profesorilor pentru predarea acestor limbi, metode de predare a limbilor, materiale de studiu actualizate care se potrivesc contextului învățării limbilor, metode de evaluare.

Cuvinte-cheie
psycholinguistic, bilingualism, motivational, languages, multilingual education, teaching methods, educational methodology, multilingual study,

psiholingvistic, bilingvism, motivaționale, limbi, educație multilingvă, metode de predare, metodologia educațională