Problematica pedagogică a familiei socialmente vulnerabile
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
197 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-19 16:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:316.36-058.6(478) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
Structură socială. Societatea ca sistem social (997)
SM ISO690:2012
ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Problematica pedagogică a familiei socialmente vulnerabile. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 140-144. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_23
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Problematica pedagogică a familiei socialmente vulnerabile

The pedagogical problem of socially vulnerable families

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_23
CZU: 37.01:316.36-058.6(478)

Pag. 140-144

Andronache Roxana Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Pe treptele progresului socio-economic şi cultural politica familiei a fost însoţită atât de crearea condiţiilor favorabile pentru dezvoltarea ei, cât şi de apariţia unui şir de contradicţii, greutăţi ce afectează stabilitatea ei, probleme sociale extrem de dificile pentru majoritatea societăţilor. Transformările pe care le suportă instituţia familiei în prezent au stimulat semnificativ studierea ei sub cele mai diverse aspecte: demografic, etnografic, juridic, psihologic, medical, antropologic, sociologic, al asistenţei sociale etc. În acelaşi timp, menţionăm că devin tot mai actuale investigaţiile interdisciplinare şi comparative, ale căror generalizări vor permite să fie dezvăluite tendinţele dezvoltării şi perspectivele instituţiei familiei, să fie întreprinşi paşi importanţi pe calea adoptării politicilor familiale eficiente.

On the steps of socio-economic and cultural progress, the family policy was accompanied both by the creation of favorable conditions for its development, and by the appearance of a series of contradictions, difficulties affecting its stability, extremely difficult social problems for most societies. The transformations that the institution of the family is currently undergoing have significantly stimulated its study under the most diverse aspects: demographic, ethnographic, legal, psychological, medical, anthropological, sociological, social assistance, etc. at the same time, we mention that interdisciplinary and comparative investigations are becoming more current, whose generalizations will allow to reveal the development trends and perspectives of the family institution, to take important steps towards the adoption of effective family policies

Cuvinte-cheie
familia socialmente-vulnerabila, politici educationale eficiente, viziune pedagogică,

socially-vulnerable family, effective educational policies, pedagogical vision