Abordări psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
211 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 21:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:374 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Valeria. Abordări psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 129-134. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordări psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale

Psycho-educational approaches regarding the organization of educational activities in the context of nonformal education

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_21
CZU: 37.015.3:374

Pag. 129-134

Botezatu Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Din perspectiva teoretică și praxiologică, educația nonformală reprezintă o dimensiune importantă a educaţiei permanente şi parte integrantă a învăţă rii pe tot parcursul vieţii. În articolul de față se analizează conceptul și caracteristicile educației nonformale și se prezintă abordările psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale. Abordările pedagogice ale educației nonformale se referă la sistemul de teorii reprezentat de teoria învățării prin cooperare, teoria umanistă a personalității și abordarea educației centrate de cel ce învață, care asigură direcții teoretice în vederea organizării eficiente a activităților extracurriculare și extrașcolare. Educația nonformală se bazează și pe teorii psihologice precum teoria behavioristă, teoria constructivistă, teoria socio-cognitivă abordate într-o viziune integralistă şi postmodernă.

From the theoretical and praxeological perspective, non-formal education represents an important dimension of permanent education and an integral part of lifelong learning. This article analyzes the concept and characteristics of non-formal education and presents the psychopedagogical approaches related to the organization of educational activities in the context of non-formal education. The pedagogical approaches of non-formal education refer to the system of theories represented by the theory of cooperative learning, the humanistic theory of personality and the learner-centered approach of education, which provide theoretical directions for the efficient organization of extracurricular and extrascholar activities. Non-formal education is also based on psychological theories such as behaviorist theory, constructivist theory, socio-cognitive theory approached in an integralist and postmodern vision.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală, activități extracurriculare, învățământ extrașcolar, educaţie, abordări psihopedagogice, cadre didactice, elevi,

nonformal education, Extracurricular activities, extracurricular education, education, psychopedagogical approaches, teachers, students