Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
211 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 21:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:374 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216) |
SM ISO690:2012 BOTEZATU, Valeria. Abordări psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 129-134. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_21 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_21 | |||||||
CZU: 37.015.3:374 | |||||||
Pag. 129-134 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Din perspectiva teoretică și praxiologică, educația nonformală reprezintă o dimensiune importantă a educaţiei permanente şi parte integrantă a învăţă rii pe tot parcursul vieţii. În articolul de față se analizează conceptul și caracteristicile educației nonformale și se prezintă abordările psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale. Abordările pedagogice ale educației nonformale se referă la sistemul de teorii reprezentat de teoria învățării prin cooperare, teoria umanistă a personalității și abordarea educației centrate de cel ce învață, care asigură direcții teoretice în vederea organizării eficiente a activităților extracurriculare și extrașcolare. Educația nonformală se bazează și pe teorii psihologice precum teoria behavioristă, teoria constructivistă, teoria socio-cognitivă abordate într-o viziune integralistă şi postmodernă. |
|||||||
Cuvinte-cheie educaţie nonformală, activități extracurriculare, învățământ extrașcolar, educaţie, abordări psihopedagogice, cadre didactice, elevi, nonformal education, Extracurricular activities, extracurricular education, education, psychopedagogical approaches, teachers, students |
|||||||
|