Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
174 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-05 21:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.042:159.947.23 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
Psihologie (3476) |
SM ISO690:2012 BUTNARI, Nadejda, BÎRNAZ, Nina. Dezvoltarea responsabilității la studenți prin prisma principiului angajamentului . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 43-47. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_07 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_07 | ||||||
CZU: 378.042:159.947.23 | ||||||
Pag. 43-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Angajamentul prespune un comportament responsabil al studenților în procesul de instruire. Determinat cu statut de principiu, anagajamentul derivă din gândirea critică existențială, dimensiune esenţială a inteligenţei spirituale. În procesul de instruire, principiul angajamentului se referă la crearea de către cadrul didactic a contextelor educaţionale în care studenții vor fi încurajaţi să se implice, prin posibilitatea alegerii, luării de decizii şi asumării responsabilităţii în raport cu alegerile făcute şi deciziile luate. În prezentul articol sunt reflectate un șir de strategii specifice, orientate spre dezvoltarea responsabilității la studenți și anume: crearea unui mediu de învățare colaborativ, stabilirea unor obiective clare și relevante pentru student, realizarea sarcinilor din domeniul profesional autentic, oferirea feedbackului constructiv și implicarea studenților în luarea deciziilor. Pentru realizarea acestor strategii a fost adaptată o strategie generală relevantă contextului didactic - Strategia „4 Ce” pentru dezvoltarea gândirii critice. Această strategie reflectă componentele prin prisma cărora poate fi dezvoltată și evaluată responsabilitatea studenților. Astfel, corelația dintre aceste strategii: strategia „4Ce” și strategiile specifice generează un design didactic prietenos, orientat spre dezvoltarea responsabilității la studenți în procesul de instruire. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă spirituală, gândire critică existenţială, angajament, principiul anagajamentului, responsabilitate, strategia, , 4 Ce”, studenţi, spiritual intelligence, critical existentialism thinking, engagement, the principle of engagement, responsibility, the „4 What” strategy, students |
||||||
|