Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
219 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 14:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126:378.048.4:005.966 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
Tipuri de management (318) |
SM ISO690:2012 COTRUȚA, Aida. Decizia pentru carieră - determinanta realizării profesionale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 48-52. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_08 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_08 | ||||||
CZU: 378.126:378.048.4:005.966 | ||||||
Pag. 48-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O societate de succes, construită pe cunoaștere și formare de noi atitudini şi capacități, are nevoie de acces larg la oportunitățile de educație, de învățare pentru a face față schimbărilor sociale ale secolului XXI. Potențialul uman individual are capacitatea de a se adapta noilor tehnologii şi nevoilor piețelor, și este esențial pentru o economie competitivă şi dinamică, ținând cont de nivelul personal de educație. Aceste aspecte trebuie să țină cont de progresul științific şi tehnologic, ceea ce pune în fața tuturor noi cerințe şi o formare profesională de calitate. Alegerea domeniilor de formare profesională sunt deseori puternic accentuate de influențele sociale şi parentale. Aceste influențe se datorează statutului părinților, legăturilor afective intra-familiale sau relațiilor intercolegiale, care devin factori importanți și determină rezonanța şi impactul acestora în alegerea carierei. Cele din urmă încearcă să influențeze decizia carierei beneficiarului, deseori având la bază argumente fundamentate pe experiențe trăite. În acest mod, decizia conștientă pentru carieră vine odată cu maturitatea beneficiarului, care reflectă disponibilitatea personală de a lua decizii corecte în raport cu formarea profesională. |
||||||
Cuvinte-cheie decizie pentru carieră, educaţie pentru carieră, triada carierei vreau-pot-trebuie, career decision, career education, the career triad want-can-need |
||||||
|