Particularități ale competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
253 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-28 08:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.279.7:378.011.3-051 (2)
Organizarea instruirii (552)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Valeria. Particularități ale competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 37-42. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Particularități ale competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare

Particularities of formative assessment competence of university teachers

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_06
CZU: 37.091.279.7:378.011.3-051

Pag. 37-42

Botezatu Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Evaluarea formativă reprezintă o problemă actuală în proiectarea didactică în învățământul universitar. Evaluarea depășește, astfel, statutul de etapă finală a activităților de predare – învățare, pe care îl deținea în didactica tradițională, importantă fiind evaluarea formativă, pe tot parcursul procesului didactic, care valorizează şi susține învățarea prin reglarea imediată şi interactivă. Fiind o evaluare centrată pe proces, evaluarea formativă are un caracter dinamic şi flexibil, asigurând reglarea ,,din mers” a activităţii educaţionale. În acest sens, evaluarea formativă permite profesorului să regleze interactiv, în mod continuu şi sistematic învăţarea și predarea. Articolul de față evidențiază importanța competenței de evaluare formativă în învățământul universitar, prin prisma componentelor sale: măsurarea, feedback-ul și aprecierea. În acest context, sunt reflectate rezultatele experimentului psihopedagogic de constatare cu referire la competența de evaluare formativă a cadrelor didactice universitare.

Formative assessment represents a current problem of didactic design in university education. The assessment thus exceeds the status of the final stage of the teaching-learning activities, which it held in traditional didactics, the important being the formative assessment, throughout the didactic process, which values and supports learning through immediate and interactive regulation. Being a process-centered assessment, the formative assessment has a dynamic and flexible character. In this sense, the formative assessment allows the teacher to regulate learning and teaching interactively, continuously and systematically. This article highlights the importance of formative assessment competence in university education, through the lens of its components: measurement, feedback and appreciation. In this context, the results of the psycho-pedagogical pre-experiment with reference to the formative assessment competence of university teaching staff are reflected.

Cuvinte-cheie
evaluare, evaluare formativă, competenţă, măsurare, feedback, apreciere, cadre didactice universitare,

assessment, formative assessment, competence, measurement, feedback, appreciation, university teaching staff