Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
253 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-28 08:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091.279.7:378.011.3-051 (2) |
Organizarea instruirii (552) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
SM ISO690:2012 BOTEZATU, Valeria. Particularități ale competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 37-42. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_06 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_06 | ||||||
CZU: 37.091.279.7:378.011.3-051 | ||||||
Pag. 37-42 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea formativă reprezintă o problemă actuală în proiectarea didactică în învățământul universitar. Evaluarea depășește, astfel, statutul de etapă finală a activităților de predare – învățare, pe care îl deținea în didactica tradițională, importantă fiind evaluarea formativă, pe tot parcursul procesului didactic, care valorizează şi susține învățarea prin reglarea imediată şi interactivă. Fiind o evaluare centrată pe proces, evaluarea formativă are un caracter dinamic şi flexibil, asigurând reglarea ,,din mers” a activităţii educaţionale. În acest sens, evaluarea formativă permite profesorului să regleze interactiv, în mod continuu şi sistematic învăţarea și predarea. Articolul de față evidențiază importanța competenței de evaluare formativă în învățământul universitar, prin prisma componentelor sale: măsurarea, feedback-ul și aprecierea. În acest context, sunt reflectate rezultatele experimentului psihopedagogic de constatare cu referire la competența de evaluare formativă a cadrelor didactice universitare. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, evaluare formativă, competenţă, măsurare, feedback, apreciere, cadre didactice universitare, assessment, formative assessment, competence, measurement, feedback, appreciation, university teaching staff |
||||||
|