Implementarea in invaţamantul profesional-tehnic a tehnologiilor didactice centrate pe elev
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
808 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 01:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377:37.026:371.212 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
ALCAZ, Olga. Implementarea in invaţamantul profesional-tehnic a tehnologiilor didactice centrate pe elev. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 125-129. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Implementarea in invaţamantul profesional-tehnic a tehnologiilor didactice centrate pe elev
CZU: 377:37.026:371.212

Pag. 125-129

Alcaz Olga
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2017


Rezumat

Astăzi se resimte tot mai mult necesitatea aplicării unor tehnologii didactice noi care ar spori calitatea formării competenţelor profesionale la viitorii meseriaşi din învăţământul profesional tehnic. Cele mai potrivite tehnologii didactice utilizate în procesul de formare profesională sunt tehnologiile centrate pe elev. Pentru proiectarea unei tehnologii didactice este important să se pornească de la obiectivele lecţiei, obiectivele de performanţă finală şi competenţele profesionale ce urmează a fi formate. Implementarea în învăţământul profesional tehnic a tehnologiilor didactice orientate spre necesităţile elevului are un impact enorm asupra formării competenţelor profesionale la elevi, motivându-i pentru activităţile de învăţare şi implicându-i mult mai interes în soluţionarea diverselor sarcini de învăţare. În consecinţă, elevii îşi formează abilităţi de învăţare de nivel înalt, îşi pot autoevalua şi autocontrola procesul de învăţare, li se dezvoltă sentimentul că stăpânesc experienţa de învăţare.

Nowadays, it feels like there is a need to implement new teaching technologies that enhance the quality of training the professional skills of the future craftsmen from technical vocational education. The most appropriate education technologies used in the teaching are student oriented. In order to design a teaching technology, it is important to start from the lesson objectives, final performance objectives and professional competences which will be formed. The implementation of student-centered teaching technologies in vocational-technical education has a huge impact on the formation of professional skills in the students, their motivation for learning activities, with more interest and involvement in solving various learning tasks. Consequently, students develop learning skills at high level; have greater control over their own learning process and a better sense of ownership over the learning experience.

Cuvinte-cheie
învăţământ profesional-tehnic,

tehnologii didactice centrare pe elev, aplicarea tehnologilor didactice, principii de organizare şi promovare a învăţării centrate pe necesităţile elevului