Teachers’ and students’ perception of the language education process at present
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
111 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-03 10:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111`243:37.02 (3)
Limba engleză (691)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
CONDRAT, Viorica. Teachers’ and students’ perception of the language education process at present. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2023, nr. 10(180), pp. 84-91. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(180) / 2023 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Teachers’ and students’ perception of the language education process at present

Viziunea cadrelor didactice și a studenților privind procesul de educație lingvistică în prezent

DOI:https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_10
CZU: 811.111`243:37.02

Pag. 84-91

Condrat Viorica
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2024


Rezumat

The demands of the increasingly globalized world have led scholars to rethink the process of education as a whole. New approaches and methods are to be used in the classroom to help educators meet the students’ actual needs. This led to the shift in the language teaching paradigm: language educators are encouraged at present to apply the principles of the post-method approach in their language classroom targeting the students’ both fluency and accuracy. Similarly, the four basic skills are developed alongside 21st century skills. The article describes the challenges of the language classroom at present. Its aim is to determine the current perceptions both teachers and students have regarding the way the current language education process takes place. The data was collected with the help of a survey and observation at Alecu Russo Balti State University in the autumn of 2023. The results seem to indicate that both teachers and students find it challenging to address the challenges of the 21st century language classroom. They appear to be aware of what should ideally happen at the lesson of English, yet, they seem not to have the resources or motivation to implement the necessary changes.

Cerințele lumii din ce în ce mai globalizate i-au determinat pe oamenii de știință să regândească procesul de educație lingvistică. Profesorii trebuie sa folosească noi abordări și metode în sala de clasă pentru a răspunde nevoilor reale ale elevilor. Acest lucru a condus la schimbarea paradigmei de predare a limbilor străine: profesorii de limbi străine sunt încurajați în prezent să aplice principiile abordării post metodă, care are drept scop să dezvolte atât fluența, cât și acuratețea la elevi. În mod similar, cele patru abilități de bază sunt dezvoltate împreună cu abilitățile secolului XXI. Scopul articolului este de a determina percepțiile actuale pe care atât profesorii, cât și viitorii profesori de engleză le au cu privire la modul în care se desfășoară procesul de educație lingvistică în prezent. Datele au fost culese cu ajutorul unui sondaj și a observațiilor la Universitatea de Stat „Alecu Russo” Bălți în toamna anului 2023. Rezultatele par să indice că participanții la studiu înțeleg gradul sporit de dificultate în crearea unui parcurs de educație lingvistică de succes în prezent. Ei par să fie conștienți de ceea ce ar trebui să se întâmple în mod ideal la lecția de engleză, totuși, par să nu aibă nici resursele, nici motivația pentru a implementa schimbările necesare.

Cuvinte-cheie
communicative approach, post-method approach, fluency, accuracy, teacher’s role, student’s role, learner autonomy, teacher autonomy, ICT, four basic skills, 21st century skills, higher order thinking skills, emotional intelligence,

abordarea comunicativă, abordarea post metodă, fluență, acurateță, rolul profesorului, rolul elevului, autonomia elevului, autonomia profesorului, ITC, patru abilități de bază, abilitățile secolului XXI, abilități de gândire înaltă, inteligența emoțională