Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
152 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 12:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:376.043.2-056 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646) |
SM ISO690:2012 CHEIA, Florin, GUŢU, Vladimir. Adaptarea curriculară pentru integrarea copiilor cu cerințe educative speciale: concept și metode. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 53-59. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_09 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_09 | ||||||
CZU: 37.016:376.043.2-056 | ||||||
Pag. 53-59 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Integrarea fiecărui copil cu CES este o problemă ce trebuie studiată serios. Pornim de la ideea că şcoala are datoria de a asigura şanse egale tuturor elevilor. Din păcate, în cazul fenomenului C.E.S, realitatea din teren ne arată că există o prăpastie între politici educaționale și implementarea lor. Procesul de integrare educaţională a elevilor cu CES include elaborarea unui plan de intervenţie individualizat, în cadrul căruia, folosirea unor modalităţi eficiente de adaptare curriculară are un rol esenţial. Modul în care raportarea la valori influențează felul în care privim educația, precum și modul în care concepte cu caracter globalizator ne fac să uităm de specificul local/zonal/național al educației. Pentru a le ilustra, au fost exemplificate teste/ modalități internaționale ce evaluează sistemele de învățământ, precum și măsurile pe care unele state le-au luat pentru a aduce educația mai aproape de nevoile elevului, spre noua tipologie de elev a „erei digitale”, multiculturale, plurilingvistice. Globalizarea este astăzi un fenomen incontestabil, care afectează profund sistemele statelor. În sensul său actual, termenul globalizare s-a ivit din constientizarea faptului cã lumea se află într-un proces prin intermediul cãruia va deveni un fel de „sat global” sau, cel puţin, un singur sistem economic, socio-politic şi cultural. Prin urmare, implicaţiile fenomenului pentru domeniul educaţiei sunt serioase şi incontestabile. O parte dintre cercetările întreprinse asupra implicaţiilor fenomenului globalist în educație încearcă să demonstreze că însuși fundamentul acesteia este zguduit din temelii. Diversificarea și fragmentarea, specifice societăților globale, ar duce la anularea idealurilor educaționale naționale, care vor fi limitate la a răspunde cerințelor economice în condițiile competiției globale. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare curriculară, adaptare, integrare, cerințe educative, diferenţiere, incluziune, copii cu CES, curriculum adaptation, adaptation, integration, educational requirements, differentiation, inclusion, children with SEN |
||||||
|