Organizarea și realizarea instruirii individualizate a elevilor cu ces. intervenții a învățătorului de sprijin
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
126 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 12:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042-056:376.112.4 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
CHEIA, Florin. Organizarea și realizarea instruirii individualizate a elevilor cu ces. intervenții a învățătorului de sprijin. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 60-65. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Organizarea și realizarea instruirii individualizate a elevilor cu ces. intervenții a învățătorului de sprijin

Organizing and implementing the individualized training of students with sen. pedagogical markers of support teacher intervention

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_10
CZU: 37.042-056:376.112.4

Pag. 60-65

Cheia Florin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Demersurile pedagogice se centrează pe personalitatea cadrului didactic de sprijin și a competențelor profesionale. În acest sens, se desprind o serie de trăsături de personalitate ce reprezintă elemente definitorii cu care trebuie să fie înzestrate și fără de care nu se poate implica activ și eficient în activitatea de instruire individualizată și de sprijin pentru elevii cu nevoie de învățare speciale: flexibilitate, empatie, pozitivism, constructivism, creativitate, colaborare. Conceptualizarea instruirii individualizate se face din perspectiva relației dintre cei doi agenți favorizanți ai învățării: învățătorul și învățătorul de sprijin. La nivelul învățământului de masă, serviciul educațional specializat se realizează de către cadrul didactic de sprijin care colaborează cu învățătorul oferind suport în integrarea eficientă a elevilor cu cerințe educative speciale. Elevii cu CES beneficiază de acest sprijin pe toată perioada învățământului preșcolar și școlar. Intervenția învățătorului de sprijin contribuie activ la procesul de transformare a școlilor din perspectivă incluzivă, iar rolul lui nu este numai de acordare a asistenței educaționale individualizate a copiilor cu CES ci și de sprijin pentru cadrul didactic din învățământul de masă. Succesul incluziunii este determinat de parteneriatul dintre cei doi pentru o funcționare optimă a organismelor implicate și prin prezența activă a cadrului didactic de sprijin în realizarea de materiale didactice adaptate, a instrumentelor de lucru și de evaluare specifice participând atât la activitățile școlare, cât și la activitățile extrașcolare. Conceptualizarea reprezintă fundamentul privind elaborarea unei metodologii de intervenție a învățătorului de sprijin în organizarea și realizarea instruirii individualizate a copiilor cu CES.

Pedagogical requests focus on the personality of the supporting teaching staff and professional skills. In this sense, a series of personality traits emerge that represent defining elements with which they must be endowed and without which one cannot be actively and effectively involved in the activity of individualized training and support for students with special learning needs: flexibility , empathy, positivism, constructivism, creativity, collaboration. The conceptualization of individualized instruction is done from the perspective of the relationship between the two agents promoting learning: the learner and the support learner. At the level of mainstream education, the specialized educational service is carried out by the support teaching staff who collaborate with the teacher offering support in the effective integration of students with special educational requirements. Students with CES benefit from this support throughout their preschool and school education. The intervention of the support teacher actively contributes to the process of transforming schools from an inclusive perspective, and his role is not only to provide individualized educational assistance to children with CES, but also to support the teaching staff in mainstream education. The success of inclusion is determined by the partnership between the two for the optimal functioning of the bodies involved and by the active presence of the supporting teaching staff in the creation of adapted teaching materials, specific work and assessment tools participating in both school and extracurricular activities . The conceptualization represents the foundation regarding the development of a methodology of intervention of the support teacher in the organization and implementation of the individualized training of children with CES.

Cuvinte-cheie
conceptualizare, instruirea individualizată, incluziune, intervenția retroactivă, învățător de sprijin,

conceptualization, individualized instruction, inclusion, retroactive intervention, support teacher