Adaptarea curriculară pentru integrarea copiilor cu cerințe educative speciale: concept și metode
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
153 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 12:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:376.043.2-056 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
CHEIA, Florin, GUŢU, Vladimir. Adaptarea curriculară pentru integrarea copiilor cu cerințe educative speciale: concept și metode. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 53-59. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Adaptarea curriculară pentru integrarea copiilor cu cerințe educative speciale: concept și metode

Curriculum adaptation for the integration of children with special educational requirements: concept and methods

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_09
CZU: 37.016:376.043.2-056

Pag. 53-59

Cheia Florin, Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Integrarea fiecărui copil cu CES este o problemă ce trebuie studiată serios. Pornim de la ideea că şcoala are datoria de a asigura şanse egale tuturor elevilor. Din păcate, în cazul fenomenului C.E.S, realitatea din teren ne arată că există o prăpastie între politici educaționale și implementarea lor. Procesul de integrare educaţională a elevilor cu CES include elaborarea unui plan de intervenţie individualizat, în cadrul căruia, folosirea unor modalităţi eficiente de adaptare curriculară are un rol esenţial. Modul în care raportarea la valori influențează felul în care privim educația, precum și modul în care concepte cu caracter globalizator ne fac să uităm de specificul local/zonal/național al educației. Pentru a le ilustra, au fost exemplificate teste/ modalități internaționale ce evaluează sistemele de învățământ, precum și măsurile pe care unele state le-au luat pentru a aduce educația mai aproape de nevoile elevului, spre noua tipologie de elev a „erei digitale”, multiculturale, plurilingvistice. Globalizarea este astăzi un fenomen incontestabil, care afectează profund sistemele statelor. În sensul său actual, termenul globalizare s-a ivit din constientizarea faptului cã lumea se află într-un proces prin intermediul cãruia va deveni un fel de „sat global” sau, cel puţin, un singur sistem economic, socio-politic şi cultural. Prin urmare, implicaţiile fenomenului pentru domeniul educaţiei sunt serioase şi incontestabile. O parte dintre cercetările întreprinse asupra implicaţiilor fenomenului globalist în educație încearcă să demonstreze că însuși fundamentul acesteia este zguduit din temelii. Diversificarea și fragmentarea, specifice societăților globale, ar duce la anularea idealurilor educaționale naționale, care vor fi limitate la a răspunde cerințelor economice în condițiile competiției globale.

The integration of each child with CES is an issue that must be seriously studied. We must start from the idea that the school has the duty to ensure equal opportunities for all students. Unfortunately, in the case of the C.E.S phenomenon, the reality on the ground only shows us that there is a gap between educational policies and their implementation. The process of educational integration of students with CES includes the development of an individualized intervention plan, in which the use of effective methods of curricular adaptation plays an essential role. The way in which reference to values influences the way we look at education, as well as the way in which globalizing concepts make us forget the local/regional/national specificity of education. To illustrate them, international tests/ methods that evaluate education systems were exemplified, as well as the measures that some states have taken to bring education closer to the student’s needs, towards the new student typology of the ,,digital era”, multicultural, plurilingual. Globalization is today an undeniable phenomenon, which deeply affects the systems of states. In its current sense, the term globalization arose from the awareness that the world is in a process through which it will become a kind of ,,global village” or, at least, a single economic, socio-political and cultural system. Therefore, the implications of the phenomenon for the field of education are serious and undeniable. Part of the research undertaken on the implications of the globalist phenomenon in education tries to demonstrate that its very foundation is shaken from its foundations. Diversification and fragmentation, specific to global societies, would lead to the cancellation of national educational ideals, which will be limited to responding to economic requirements in the conditions of global competition.

Cuvinte-cheie
adaptare curriculară, adaptare, integrare, cerințe educative, diferenţiere, incluziune, copii cu CES,

curriculum adaptation, adaptation, integration, educational requirements, differentiation, inclusion, children with SEN