Proiectul de cercetare ca metodă de dezvoltare a competenței investigaționale la elevi din perspectivă interdisciplinară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
117 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 10:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.042-057.874:001.2 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1397)
SM ISO690:2012
SÎRBU, Irina, ŞEVCIUC, Maia. Proiectul de cercetare ca metodă de dezvoltare a competenței investigaționale la elevi din perspectivă interdisciplinară. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 47-52. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Proiectul de cercetare ca metodă de dezvoltare a competenței investigaționale la elevi din perspectivă interdisciplinară

The research project as a method for developing investigative competence in students, an interdisciplinary approach

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_08
CZU: 373.042-057.874:001.2

Pag. 47-52

Sîrbu Irina, Şevciuc Maia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

În acest articol este evidențiat rolul proiectelor de cercetare în dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, cu accent pe abordare interdisciplinară. Autorii subliniază importanța integrării mai multor discipline într-un proiect comun, permițând astfel elevilor să aplice și să consolideze cunoștințele lor într-un context complex și interconectat. Lucrarea scoate în evidență, de asemenea, adaptabilitatea acestei abordări, care poate permite atât lucrul individual, cât și cel în echipă, în funcție de circumstanțele specifice. În plus, se evidențiază maniera în care proiectele de cercetare contribuie la dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, alimentându-le curiozitatea intelectuală și încurajându-i să exploreze în profunzime subiectele de studiu.

This article explores the role of research projects in developing students’ investigative competence, emphasizing interdisciplinary approaches. The authors highlight the importance of integrating multiple disciplines into a common project, enabling students to apply and reinforce their knowledge in a complex, interconnected context. The paper also underscores the adaptability of this approach, allowing for both individual and collaborative work as needed. Additionally, it outlines how research projects contribute to the development of investigative competence in students by sparking intellectual curiosity and encouraging them to delve deeply into their subjects of study.

Cuvinte-cheie
proiecte de cercetare, competenţă investigaţională, abordare interdisciplinară, adaptabilitate, interdisciplinar, competențe,

research projects, research competence, interdisciplinary approach, adaptability, interdisciplinary, competence