Feedback-ul constructiv – factor de eficientizare a procesului de instruire la adulțI
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
160 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 20:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.091:316.772.4 (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799)
SM ISO690:2012
BUTNARI, Nadejda. Feedback-ul constructiv – factor de eficientizare a procesului de instruire la adulțI. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 42-46. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Feedback-ul constructiv – factor de eficientizare a procesului de instruire la adulțI

Constructive feedback – efficiency factor of the adult training process

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_07
CZU: 374.7.091:316.772.4

Pag. 42-46

Butnari Nadejda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Feedback-ul constructiv reprezintă o modalitate importantă de a sprijini învățarea și dezvoltarea în instruirea adulților. Oferirea de feedback constructiv se referă la crearea de către formator a contextelor educaţionale interactive, prin consolidarea sau modificarea comportamentelor cursanților reieșind din nevoile lor. În acest context, este important ca formatorul să ofere feedback constructiv în activitatea de formare pentru a maximiza beneficiile instruirii și a ajuta participanții adulți să-și ati ngă obiectivele propuse. În prezentul articol sunt reflectate un șir de strategii de oferire a feedback-ului constructiv în contextul instruirii adulților și anume: formularea unui mesaj relevant pentru o anumită activitate și pentru obiectivele de instruire, utilizarea unui limbaj clar și precis, oferirea de feedback specific și detaliat, oferirea de feedback obiectiv și focalizarea pe comportament sau performanță, nu pe persoana în sine. Astfel, utilizarea acestor strategii generează un design educațional prietenos, orientat spre îmbunătățirea performanțelor și dezvoltarea personală și profesională la adulți în procesul de instruire.

Constructive feedback is an important way to support learning and development in adult education. Providing constructive feedback refers to the trainer’s creation of interactive educational contexts, by reinforcing or modifying the learners’ behaviors based on their needs. In this context, it is important for the trainer to provide constructive feedback in the training activity in order to maximize the benefits of the training and help the adult participants to achieve their intended goals. This article reflects a range of strategies for providing constructive feedback in the context of adult learning, namely: formulating a message relevant to a particular activity and learning objectives, using clear and precise language, giving specific and detailed feedback, providing objective feedback and focusing on behavior or performance, not the individual. Thus, the use of these strategies generates a friendly educatio nal design, oriented towards improving the performance and personal and professional development of adults in the training process.

Cuvinte-cheie
feedback constructiv, factor, eficientizare, proces de instruire, strategii, adulţi,

constructive feedback, factor, streamlining, training process, Strategies, adults