Abordarea inter/transdisciplinară – context pentru reconfigurarea învăţării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
167 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Abordarea inter/transdisciplinară – context pentru reconfigurarea învăţării. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 54-58. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470

Abordarea inter/transdisciplinară – context pentru reconfigurarea învăţării

Inter/transdisciplinary approach – Context for reconfiguring learning

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.08
CZU: 37.091

Pag. 54-58

Petrovschi Nina
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul dat formulează un șir de răspunsuri la întrebarea - cum abordarea inter/ transdisciplinară creează un nou context pentru învățare care conduce la reconfigurarea învăţării. Acest mecanism de învățare trece dincolo de orientarea excesiv academică a disciplinelor tradiţionale și o transformă în una cu accent pe dezvoltarea personală şi socială a elevului.

This article formulates a seies of answers to the question how the organization of education, starting from problems, realities of life, contributes to a better contextualization of learning, to the formation of values, attitudes and transversal competences, based on the fact that this mechanism offers a learning model that goes beyond the rigidity and excessive academic orientation of traditional disciplines, turning it into a process with sustainable and efficient results for the personal and social development of the student.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, reconfigurarea învățării, competență transdisciplinară, educaţie integrală,

interdisciplinarity, transdisciplinarity, transdisciplinary attitude, transdisciplinary competence, integral education