Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
169 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 21:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.3.091(478+498) (2) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276) |
SM ISO690:2012 CUCOŞ, Constantin. Învăţământul dual. Justificare, premise juridice, precauţii și limite pedagogice de concretizare. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 47-53. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.07 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.07 | ||||||
CZU: 377.3.091(478+498) | ||||||
Pag. 47-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul text, ne propunem să realizăm o radiografiere a statutului învățământului dual, ca o cale de formare profesional-vocațională, din perspectiva normelor legislative, a principiilor și prescripțiilor pedagogice, dar și a realităților educaționale concrete, mai ales cu referire la România și Republica Moldova, dar și conexat la ce se întâmplă în țări din Uniunea Europeană. Vom aduce în atenție evoluții recente în acest domeniu, dar vom încerca să semnalăm și unele interogații, limite sau precauții legate de dezvoltarea și implementarea unui autentic învățământ dual, având ca puncte de plecare - epistemologice, practice - principiile și constrângerile de ordin didactic, psihopedagogic, strategic. |
||||||
Cuvinte-cheie învățământ dual, învățare experiențială, formare în alternanță, învățământ vocațional, dual education, experiential learning, alternating training, vocational education |
||||||
|