Învăţământul dual. Justificare, premise juridice, precauţii și limite pedagogice de concretizare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
169 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 21:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.3.091(478+498) (2)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276)
SM ISO690:2012
CUCOŞ, Constantin. Învăţământul dual. Justificare, premise juridice, precauţii și limite pedagogice de concretizare. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 47-53. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470

Învăţământul dual. Justificare, premise juridice, precauţii și limite pedagogice de concretizare

Dual education. Justification, legal premises, precautions and pedagogical limits for concretization

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.07
CZU: 377.3.091(478+498)

Pag. 47-53

Cucoş Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2023


Rezumat

În prezentul text, ne propunem să realizăm o radiografiere a statutului învățământului dual, ca o cale de formare profesional-vocațională, din perspectiva normelor legislative, a principiilor și prescripțiilor pedagogice, dar și a realităților educaționale concrete, mai ales cu referire la România și Republica Moldova, dar și conexat la ce se întâmplă în țări din Uniunea Europeană. Vom aduce în atenție evoluții recente în acest domeniu, dar vom încerca să semnalăm și unele interogații, limite sau precauții legate de dezvoltarea și implementarea unui autentic învățământ dual, având ca puncte de plecare - epistemologice, practice - principiile și constrângerile de ordin didactic, psihopedagogic, strategic.

In this article, we propose an evaluation of the situation of dual education, as a way of professional-vocational training, from the perspective of legislative norms, pedagogical principles or prescriptions, but also of concrete educational realities, especially with reference to Romania and the Republic Moldova, but, of course, in direct connection with what is happening in European Union countries. We will bring to attention recent developments in this field, but we will also try to signal some doubts, limits or precautions related to the development and implementation of an authentic dual education, having as epistemological or praxeological premises the didactic, psychopedagogical, strategic principles and constraints.

Cuvinte-cheie
învățământ dual, învățare experiențială, formare în alternanță, învățământ vocațional,

dual education, experiential learning, alternating training, vocational education