Dezvoltarea competenţei de cercetare/ investigare prin metoda crochiului geografic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
135 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.02:91 (3)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (435)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel, DUMITRAȘCU, Doina Maria. Dezvoltarea competenţei de cercetare/ investigare prin metoda crochiului geografic. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 50-58. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Dezvoltarea competenţei de cercetare/ investigare prin metoda crochiului geografic

Metodological framework for research / investigational competence in geography throught cartographical croquies

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.08
CZU: 373.02:91

Pag. 50-58

Bocancea Viorel, Dumitrașcu Doina Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul realizează o revizuire a literaturii în domeniul competenței de cercetare/investigare și propune o reîncadrare a dezvoltării ei prin intermediul crochiului geografic. Studiul este structurat în două direcții care conturează direcția procesului formativ al componentelor competenței de cercetare/investigare. Prima parte descrie elementele constitutive ale competenței vizate, într-o abordare constructivistă, conform paradigmei triplei logici și a competenței în acțiune. A doua parte, fixează particularitățile crochiului geografic în calitate de metodă pedagogică, prin reliefarea mecanismelor prin care se produce dezvoltarea componentelor competenței de cercetare/ investigare respectând principiile didacticii disciplinei Geografie. De asemenea sunt reliefate opiniile profesorilor și elevilor anchetați asupra utilizării crochiului geografic. Materialul suport exemplifică contextualitatea tehnicii crochiului în desfășurarea unei investigației geografice.

The article carries out a review of the literature in the field of research competence and a proposal to reframe the development by means of the geographical sketch. The study is structured in two directions that outline the direction of the training process of the research competence components. The first part describes the constitutive elements of the targeted competence, in a constructivist approach, according to the paradigm of triple logic and competence in action. The second part, fasten the particularities of the geographical sketch as a pedagogical application, by highlighting the mechanisms through which the development of research/investigation competence is produced, respecting the didactic principles of the Geography discipline. The opinions of teachers and students interviewed on the use of the geographical sketch are also highlighted. The supporting material exemplifies the contextuality of the sketch technique in carrying out a geographical investigation.

Cuvinte-cheie
competență școlară, competența de cercetare/investigare, crochiu cartografic, gândirea spațial geografică, spațiul geografic trăit, spațiul geografic construit, liceu,

school competence, research/investigational competence, geographical croquies, geographical spatialthinking, lived geographical space, constructed geographical space, high school