Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
112 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.03/.04 (3) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256) |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Relaţia libertate-educaţie: renegociere a paradigmei complexităţii ancorată în logica terţului inclus. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 29-33. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.05 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.05 | ||||||
CZU: 37.03/.04 | ||||||
Pag. 29-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pornind de la un model de gândire ancorat în logica terțului inclus, acest articol își propune să studieze condițiile de existență ale raportului dintre libertate și educație, dat fiind faptul că umanismul renascentist le-a definit ca fiind consubstanțiale. Mai exact, referindu-ne la paradigma complexității, care este completată aici, cu contribuțiile logicii terțului inclus, vom studia relația dintre libertate și educație repoziționând-o într-o rețea complexă de influențe în încercarea de a evidenția elementele care au influențat-o succesiv. Problema libertății – figura principală a Noii Educații – prezintă interesul de a arăta, într-adevăr, că ideea de libertate este produsul influențelor anterioare, fiind în același timp și o renegociere complexă a acestui patrimoniu prin apariția unui nou concept de mediere care redefinește însăși posibilitățile relației dintre libertate și educație. |
||||||
Cuvinte-cheie libertate, complexitate, logica terțului inclus, idee pedagogică, umanism renascentist, educație nouă, freedom, complexity, the logic of the third party included, pedagogical idea, renaissance humanism, new education |
||||||
|