Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
190 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:82.0 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Literatură (3531) |
SM ISO690:2012 CARA, Angela, GAVRILUȚ, Monalisa-Laura. Pledoarie pentru lectura și scrierea creativă: relevanţe metodologice.. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 23-28. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.04 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.04 | ||||||
CZU: 373.3:82.0 | ||||||
Pag. 23-28 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Paradigma educaţională actuală este profund marcată de viziunea constructivistă, axată nu atât pe transmiterea de cunoştinţe cât, mai ales, pe construirea propriei cunoaşteri, ca sursă a dezvoltării personale. Literatura, ca formă de cunoaştere, are în primul rând funcţie ontologică, axată pe aflarea drumului către sine. Dacă în percepţie tradiţională literatura este evaluată doar din perspectivă cognitivă, astăzi se impune reconsiderarea acestui domeniu, prin dezvoltarea unor demersuri care să evalueze şi capacităţile imaginative ale elevilor. Întrebarea: Mai este nevoie de literatură? ridică probleme de interes general. Există ori nu politici educaționale în problemă? Este suficientă o pagină de recomandări în foaia de parcurs pentru îmbunătățirea competențelor de lectură pentru ca acestea să se producă? Este suficientă doar o modificare de perspectivă în subiectele de evaluare pentru ca să se producă modificări sesizabile la nivelul abordării lecturii în școală? Servesc programele școlare formării competențelor de literație? Literația - iată un termen nu doar împrumutat pentru a fi în consens cu preocupările din sistemele educative ale altor țări, ci chiar o problemă reală și foarte gravă a învățământului românesc! Definiția cea mai potrivită a acestui termen este cea din testările PISA: „înțelegerea, folosirea și reflecția asupra textelor scrise cu scopul de a ne dezvolta cunoașterea și potențialul, pentru a deveni indivizi activi în societate”. |
||||||
Cuvinte-cheie literatură, literație, creativitate, lectură creativă, scriere creative, literature, literacy, creativity, creative reading, creative writing |
||||||
|