Educația populară – factor al formării personalității preșcolarului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
276 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 22:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.04 (4)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
CRÎJANOVSCHI, Tatiana. Educația populară – factor al formării personalității preșcolarului. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 67-74. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407926
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educația populară – factor al formării personalității preșcolarului

Popular education – factor of preschool personality formation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407926
CZU: 373.2.04

Pag. 67-74

Crîjanovschi Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Conștiința și conduita etică, profilul etic al personalității integrează toate componentele conținutului educației morale. El reflectă două coordonate definitorii care vizează raportarea omului la societate (educația moral-civică) și la sine (educația moral-individuală). Educația moral-civică are un conținut preponderent social, exprimându-se, în special, la nivel de: educație politică (educația patriotică, educația democratică, educația umanistă); educație economică (educația prin și pentru muncă); educație juridică (educație prin și pentru colectivitate). Educația moral-individuală are un conținut determinat, în mod preponderent, prin raportarea omului la sine, exprimându-se, în special, la nivel de educație filosofică, educație religioasă.

Ethical conscience and conduct, the ethical profile of the personality, integrate all the components of the content of moral education. It reflects two defining coordinates aimed at relating man to society (moral-civic education) and to himself (moral-individual education). Moral-civic education has a predominantly social content, expressing itself, in particular, at the level of: political education (patriotic education, democratic education, humanistic education); economic education (education through and for work); legal education (education through and for the community). Moral-individual education has a content determined, predominantly, by the relationship of man to himself, expressing itself, in particular, at the level of philosophical education, religious education.

Cuvinte-cheie
educaţie tradiţională, factori, condiţii, formarea personalității preșcolarului,

traditional education, factors, conditions, preschool personality formation