Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
368 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 11:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.011.3-051 (8) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
SM ISO690:2012 PERLIMAN, Victoria. Profesionalismul cadrului didactic – de la competență la performanță profesională didactică în parcurgerea traseului de profesionalizare a carierei didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 75-80. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407946 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407946 | ||||||
CZU: 378.011.3-051 | ||||||
Pag. 75-80 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente, tot mai frecvent se evidențiază importanța profesionalismului și performanței angajaților din sistemul educațional, deoarece nivelul de performanță al acestora influențează direct imaginea instituției în care activează. În articolul de față au fost abordate conceptele de profesionalism didactic, competență și performanță profesională în viziunea cercetătorilor, precum: L.Pogolșa, V.Andrițchi, V.Gh. Cojocaru, В.Сластенин, А.Деркач și И.Кузьмина, precizând că un cadru didactic competent și competitiv se manifestă prin profesionalism, responsabilitate, muncă, stare de spirit obiectiv etc. El contribuie, cu siguranță, la realizarea celui mai valoros produs – „profesionistul”, creând bunuri materiale și spirituale ce vor duce la un progres perpetuu al societății. |
||||||
Cuvinte-cheie profesionalism, profesionalizare, traseu, competenţă profesională, performanţă, professionalism, professionalization, path, professional competence, performance |
||||||
|