Comunicarea didactică în formarea competenţei metacognitive a elevilor din clasele primare, prin învăţarea cooperantă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
483 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-03 23:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091 (42)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2096)
SM ISO690:2012
GHEORGHE, Elena Cristina. Comunicarea didactică în formarea competenţei metacognitive a elevilor din clasele primare, prin învăţarea cooperantă. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 28-33. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470

Comunicarea didactică în formarea competenţei metacognitive a elevilor din clasele primare, prin învăţarea cooperantă

Teaching competence in the formation of metacognitive competence of primary school students through cooperative learning

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.11
CZU: 373.3.091

Pag. 28-33

Gheorghe Elena Cristina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 20 octombrie 2022


Rezumat

Activarea abilităților metacognitive în contextul școlar, prin învățarea colaborativă reprezintă una dintre preocupările noastre de cercetare. Conturarea condițiilor de accedere spre construirea cunoașterii, prin intermediul metacogniției - ca formă superioară de gândire și a cooperării, coroborată cu canalizarea eforturilor didactice spre comprehensiune ghidată, imitativă și modelatoare din punct de vedere al comportamentului manifestat în procesul de învățare, sunt elemente centrale care stau la baza intervenției specializate expuse în acest articol, fiind totodată un punct de sprijin în predarea de tip metacognitiv construit să ofere perspectiva progresului în învățare pentru toate categoriile de elevi școlarizați (performanți, experți, cu dificultăți în învățare, aflați în risc de excluziune sau în situație de abandon școlar). De asemenea, apreciem că învățarea metacogniției, prin intermediul cooperării oferă oportunități variate de siguranță în mediul școlar, prin eliminarea unor așa numite „riscuri emoționale” care pot fi diminuate sau chiar excluse din trăirile generațiilor de elevi din clasele primare.

Activating metacognitive skills in the school context through collaborative learning is one of our research concerns. Outlining the conditions of access to the construction of knowledge through metacognition - as a superior form of thinking and cooperation, corroborated with the channeling of didactic efforts towards guided, imitative and modelling understanding in terms of behavior manifested in the learning process are central elements that underlie the specialized intervention exposed in this article, being at the same time a fulcrum in metacognitive teaching built to provide the perspective of progress in learning for all categories of school pupils (performing, expert, with learning difficulties, at risk of exclusion or in a situation of dropping out of school). We also appreciate that learning metacognition through cooperation offers various opportunities for safety in the school environment by eliminating so-called “emotional risks”.

Cuvinte-cheie
constructivism, centrarea pe elev, Învățare colaborativă, predare metacognitivă, riscuri emoționale,

constructivism, student-centeredness, collaborative learning, metacognitive teaching, emotional risks