Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
485 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-03 23:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.091 (42) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2096) |
SM ISO690:2012 GHEORGHE, Elena Cristina. Comunicarea didactică în formarea competenţei metacognitive a elevilor din clasele primare, prin învăţarea cooperantă. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 28-33. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.11 | |||||||
CZU: 373.3.091 | |||||||
Pag. 28-33 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Activarea abilităților metacognitive în contextul școlar, prin învățarea colaborativă reprezintă una dintre preocupările noastre de cercetare. Conturarea condițiilor de accedere spre construirea cunoașterii, prin intermediul metacogniției - ca formă superioară de gândire și a cooperării, coroborată cu canalizarea eforturilor didactice spre comprehensiune ghidată, imitativă și modelatoare din punct de vedere al comportamentului manifestat în procesul de învățare, sunt elemente centrale care stau la baza intervenției specializate expuse în acest articol, fiind totodată un punct de sprijin în predarea de tip metacognitiv construit să ofere perspectiva progresului în învățare pentru toate categoriile de elevi școlarizați (performanți, experți, cu dificultăți în învățare, aflați în risc de excluziune sau în situație de abandon școlar). De asemenea, apreciem că învățarea metacogniției, prin intermediul cooperării oferă oportunități variate de siguranță în mediul școlar, prin eliminarea unor așa numite „riscuri emoționale” care pot fi diminuate sau chiar excluse din trăirile generațiilor de elevi din clasele primare. |
|||||||
Cuvinte-cheie constructivism, centrarea pe elev, Învățare colaborativă, predare metacognitivă, riscuri emoționale, constructivism, student-centeredness, collaborative learning, metacognitive teaching, emotional risks |
|||||||
|