Identitatea mentalese a cadrului didactic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
395 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 12:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Identitatea mentalese a cadrului didactic. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 5-13. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470

Identitatea mentalese a cadrului didactic

The mentalese identity of the teacher

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.01
CZU: 37.091

Pag. 5-13

Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 20 aprilie 2022


Rezumat

Textul este axat pe problematica și interpretarea construcției de identitate mentalese și profesională a cadrului didactic manifestată într-o anumită coerență ce configurează o anumită finalitate, raportându-se la mediu, la deschidere spre transcendere, la comportament, la abilități, la convingeri, la valori, la rol (identitate), la spiritualitate, fiind numită și conexiune (dincolo de sine) – toate acestea înglobând legătura pe care o ai cu entitatea din care faci parte (familie, organizație etc.), misiunea pe care o ai în cadrul ei, regulile și legile după care aceasta funcționează.

The text is focused on the issue and interpretation of the construction of the mentalese and professional identity of the teacher manifested in a certain coherence that configures a certain purpose, relating to the environment, to the openness to transcendence, to behaviour, to skills, to beliefs, to values, to role (identity), to spirituality being also called connection (beyond the self) - all this encompassing the bond you have with the entity you belong to (family, organization, etc.), the mission you have within it, the rules and laws according to which it operates.

Cuvinte-cheie
identitate profesională, identitate mentalese, cadru didactic, Inteligenţa emoţională, motivaţie, reflecție pedagogică,

professional identity, mental identity, teacher, emotional intelligence, motivation, pedagogical reflection