Excurs conceptual privind funcţia formativă a limbajului şi a comunicării interpersonale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1015 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.135.1'272 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4033)
Балканские романские языки (1464)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Excurs conceptual privind funcţia formativă a limbajului şi a comunicării interpersonale. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 2(38), pp. 3-8. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(38) / 2013 / ISSN 1811-5470

Excurs conceptual privind funcţia formativă a limbajului şi a comunicării interpersonale
CZU: 37.016:811.135.1'272

Pag. 3-8

Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Autorul abordează funcţia formativă a limbajului şi comunicării interpersonale în context educaţional, în contextul în care se prefigurează şcoala orientată spre elev, spre umanism. Datorită însuşirii, formării şi dezvoltării competenţei de limbaj şi de comunicare, în procesul de învăţare se constituie filtrele cognitive, ele consistând în convingerile personale, în procesarea mentală şi înţelegerea ce rezultă din acumulări de cunoştinţe şi interpretări anterioare. Ele devin pentru fiecare elev baza pentru construirea realităţii şi pentru interpretarea experienţelor de viaţă.

The author address the formative function of language and interpersonal communication in the context of education considering that a student-oriented school is prefigured. Due to formation and development of language and communication competences, the cognitive filters are formed in the learning process consisting in personal beliefs, mental processing and understanding resulting from knowledge accumulation and previous interpretations. They become for each student the base for reality construction and interpretation of life experience.

Cuvinte-cheie
limbaj, comunicare interpersonală, educaţie