Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1016 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-24 11:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1'272 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464) |
SM ISO690:2012 VICOL, Nelu. Excurs conceptual privind funcţia formativă
a limbajului şi a comunicării interpersonale. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 2(38), pp. 3-8. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(38) / 2013 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.135.1'272 | ||||||
Pag. 3-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul abordează funcţia formativă a limbajului şi comunicării interpersonale în context educaţional, în contextul în care se prefigurează şcoala orientată spre elev, spre umanism. Datorită însuşirii, formării şi dezvoltării competenţei de limbaj şi de comunicare, în procesul de învăţare se constituie filtrele cognitive, ele consistând în convingerile personale, în procesarea mentală şi înţelegerea ce rezultă din acumulări de cunoştinţe şi interpretări anterioare. Ele devin pentru fiecare elev baza pentru construirea realităţii şi pentru interpretarea experienţelor de viaţă. |
||||||
Cuvinte-cheie limbaj, comunicare interpersonală, educaţie |
||||||
|