Valori naţionale şi repere etern-umane în creaţia de televiziune a regizorului Ion Ungureanu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
677 11
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-17 01:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.071.1(478)(092) (3)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
SM ISO690:2012
BOHANŢOV, Alexandru. Valori naţionale şi repere etern-umane în creaţia de televiziune a regizorului Ion Ungureanu. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 90-96. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597289
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Valori naţionale şi repere etern-umane în creaţia de televiziune a regizorului Ion Ungureanu

National values and eternal-human landmarks in the television production of the theater director Ion Ungureanu

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597289
CZU: 792.071.1(478)(092)

Pag. 90-96

Bohanţov Alexandru
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

Unul din primele volume de specialitate consacrat „noii muze” de sorginte audiovizuală, editat în fosta Uniune Sovietică, se intitula Televiziunea este o artă (1962). De aici multitudinea programelor de culturalizare, finanţarea solidă a filmului de televiziune şi apariţia „şcolii sovietice de teatru TV” – un domeniu care şi-a trecut în palmaresul său multe rezultate remarcabile. Este suficient să invocăm numele regizorilor Anatoli Efros, Piotr Fomenko, Iuri Fokin, Mark Zaharov, Mihail Kozakov, Roman Viktiuk etc., dar şi a renumitului nostru om de teatru Ion Ungureanu. În acest studiu ştiinţific sunt analizate creaţiile audiovizuale ale regizorului basarabean Ion Ungureanu, realizate în cadrul Televiziunii Centrale din Moscova: filmul-spectacol Păsările tinereţii noastre de Ion Druţă, spectacolele de teatru TV Lika (după o nuvelă a prozatorului şi scenaristului rus Armen Zurabov) şi Nora după celebra piesă a dramaturgului norvegian Henrik Ibsen O casă cu păpuşi, precum şi filmul documentar Întâlniri cu Evgheni Evstigneev, consacrat unuia dintre cei mai mari actori ruşi de teatru şi film.

One of the first specialized volumes devoted to the “new muse” of audiovisual production, published in the former Soviet Union, was entitled Television is an Art (1962). Hence, the multitude of cultural programs, the generous financing of the television films and the emergence of the “Soviet School of TV theatre” - a field that has achieved many remarkable results in its prize list. It is enough just to mention the names of the directors Anatoly Efros, Piotr Fomenko, Iuri Fokin, Mark Zaharov, Mihail Kozakov, Roman Viktiuk, etc., and of our famous theater director Ion Ungureanu. The audiovisual works of the Bessarabian director Ion Ungureanu, performed at the Central Television in Moscow: the film-show The Birds of Our Youth by Ion Druţă, the TV shows Lika (after a novel by the Russian novelist and scriptwriter Armen Zurabov); Nora after the famous play by the Norwegian playwright Henrik Ibsen, A Doll House, as well as the documentary film Meetings with Evgeni Evstigneev, dedicated to one of Russia’s greatest theater and film actors, are analyzed in this scientific research paper

Cuvinte-cheie
creaţie de televiziune, regizorul Ion Ungureanu, spectacol de teatru TV, film-spectacol, documentar de televiziune, Ion Druta, Henrik Ibsen, ecranizare, spaţiu şi timp,

television creation, director Ion Ungureanu, TV show, film-show, television documentary, Ion Druţă, Henrik Ibsen, screening, space and time