Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
693 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 17:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.653:654.19:659.4(478) (1) |
Psihologie socială (991) |
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126) |
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (390) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Repere ale evoluţiei audiovizualului naţional. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 84-89. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597277 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597277 | ||||||
CZU: 316.653:654.19:659.4(478) | ||||||
Pag. 84-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cu statut de pionierat se propune să se investigheze evoluţia Televiziunii moldoveneşti prin prisma criticii timpului. În vizorul cercetărilor se află transformările prin care trece această instituţie, începând cu anul 1990, când TVM devine Televiziune Naţională, eliberându-se de legăturile şi influenţa Televiziunii Centrale (de la Moscova), trăind o perioadă de renaştere şi libertate şi terminând cu anul 2004, când şi-a căpătat statutul de instituţie publică naţională a audiovizualului „Teleradio-Moldova”. O etapă dificilă pentru TVM a rămas formarea în 1994 a Companiei de Stat „Teleradio-Moldova”, care a însemnat un regres pentru televiziune, dar a provocat şi nemulţumirile jurnaliştilor/angajaţilor. În articol se identifică particularităţile perioadelor nominalizate ale evoluţiei TVM, condiţionate de progresul sau regresul economic, social, ideologic şi cultural al societăţii. Din acest proces se reprofilează atitudinea criticii de specialitate, a oamenilor de cultură şi a tuturor spectatorilor TVM, prin opiniile cărora se evidenţiază problemele majore cu care s-a confruntat şi se confruntă televiziunea din Republica Moldova – cel mai important informator şi formator de idei, poziţii şi viziuni. |
||||||
Cuvinte-cheie televiziune, Televiziunea Naţională, Compania de Stat „Teleradio-Moldova”, formator de opinii, television, National Television, Teleradio-Moldova State Company, opinion maker |
||||||
|