Transdisciplinaritatea în contextul curriculumului pentru învăţământul primar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1425 163
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 20:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (260)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
URSU, Ludmila, CUTASEVICI, Angela. Transdisciplinaritatea în contextul curriculumului pentru învăţământul primar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 1(113), pp. 5-11. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(113) / 2019 / ISSN 1810-6455

Transdisciplinaritatea în contextul curriculumului pentru învăţământul primar

Transdisciplinarity in the Context of Primary Education Curriculum

CZU: 37.016.046

Pag. 5-11

Ursu Ludmila1, Cutasevici Angela2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Ministerul Educației, Culturii și Cercetării
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Acest articol este dedicat cadrului conceptual al abordării integrate a curriculumului pentru învăţământul primar prin activităţi transdisciplinare. Pornind de la esenţializări succinte privind conceptul de transdisciplinaritate şi argumentarea necesităţii abordării transdisciplinare în învăţământ, se evidenţiază principalele schimbări realizate în procesul dezvoltării curriculare din anul 2018, care au vizat în mod explicit transdisciplinaritatea. Se oferă generalizări şi concretizări în contextul cadrului conceptual al curriculumului pentru învăţământul primar şi în baza analizei curricula disciplinare.

The article examines the conceptual framework of the integrated approach through transdisciplinary activities as seen in the primary education National Curriculum. Starting from the brief essentials of the concept of transdisciplinarity and the argumentation for the necessity of transdisciplinary approach in education, we highlight the main changes made in the curriculum development of 2018, which explicitly focuses on transdisciplinarity. Generalizations and specifications are offered in the context of the conceptual framework of the primary education National Curriculum, based on the analysis of the disciplinary curricula

Cuvinte-cheie
transdisciplinaritate, disciplinaritate, interdisciplinaritate, multidisciplinaritate, curriculum, dezvoltare curriculară, integrare curriculară, învăţământ primar,

transdisciplinarity, disciplinarity, interdisciplinarity, multidisciplinarity, curriculum, curricular development, curricular integration, primary education