Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1415 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 15:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9 (3599) |
Psihologie (3475) |
SM ISO690:2012 PLATON, Inga. Incursiuni teoretice asupra abordărilor clasice ale inteligenţei.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2018, nr. 3-4(33), pp. 84-95. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(33) / 2018 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9 | ||||||
Pag. 84-95 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reflectă o problema de actualitate ştiinţifi că dat fiind faptul că eficiența sau performanțele obținute de o persoană în diverse activități sunt adesea raportate la nivelul de dezvoltare a inteligenței sau a capacităților generale. Însă, parcursul istoric de conceptualizare a inteligenţei adesea a fost controversat, generând diverse dispute în mediul științific, iar întrebarea dacă este sau nu performanţa legată de inteligenţa academică (generală) a devenit şi mai actuală odată cu apariția noilor tipuri de inteligenţe - inteligențele non-academice. Scopul acestei sinteze teoretice cu privire la abordările clasice ale inteligenţei este de a reflecta elementele definitorii ale inteligenței generale şi de a pune în evidenţă importanța manifestărilor practice ale inteligenţei ce ne apropie de înțelegerea inteligenţelor non-academice în realizarea succesului. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţa generală, inteligenţă socială, Inteligenţa emoţională, inteligenţa practică, inteligenţe non-academice. |
||||||
|