Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1428 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 18:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9 (3607) |
Psihologie (3483) |
SM ISO690:2012 PLATON, Inga. Incursiuni teoretice asupra abordărilor clasice ale inteligenţei.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2018, nr. 3-4(33), pp. 84-95. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(33) / 2018 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9 | ||||||
Pag. 84-95 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reflectă o problema de actualitate ştiinţifi că dat fiind faptul că eficiența sau performanțele obținute de o persoană în diverse activități sunt adesea raportate la nivelul de dezvoltare a inteligenței sau a capacităților generale. Însă, parcursul istoric de conceptualizare a inteligenţei adesea a fost controversat, generând diverse dispute în mediul științific, iar întrebarea dacă este sau nu performanţa legată de inteligenţa academică (generală) a devenit şi mai actuală odată cu apariția noilor tipuri de inteligenţe - inteligențele non-academice. Scopul acestei sinteze teoretice cu privire la abordările clasice ale inteligenţei este de a reflecta elementele definitorii ale inteligenței generale şi de a pune în evidenţă importanța manifestărilor practice ale inteligenţei ce ne apropie de înțelegerea inteligenţelor non-academice în realizarea succesului. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţa generală, inteligenţă socială, Inteligenţa emoţională, inteligenţa practică, inteligenţe non-academice. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-68340</cfResPublId> <cfResPublDate>2018-11-22</cfResPublDate> <cfVol>33</cfVol> <cfIssue>3-4</cfIssue> <cfStartPage>84</cfStartPage> <cfISSN>1857-2502</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/68340</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Incursiuni teoretice asupra abordărilor clasice ale inteligenţei.</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>inteligenţa generală; inteligenţă socială; Inteligenţa emoţională; inteligenţa practică; inteligenţe non-academice.</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p><em>Articolul reflectă o problema de actualitate ştiinţifi că dat fiind faptul că eficien</em><em>ț</em><em>a sau performan</em><em>ț</em><em>ele ob</em><em>ț</em><em>inute de o persoană în diverse activită</em><em>ț</em><em>i sunt adesea raportate la nivelul de dezvoltare a inteligen</em><em>ț</em><em>ei sau a capacită</em><em>ț</em><em>ilor generale. Însă, parcursul istoric de conceptualizare a inteligenţei adesea a fost controversat, generând diverse dispute în mediul </em><em>ș</em><em>tiin</em><em>ț</em><em>ific, iar </em>întrebarea <em>dacă este sau nu performanţa legată de inteligenţa academică (generală) a devenit şi mai actuală odată cu apari</em><em>ț</em><em>ia noilor tipuri de inteligenţe - inteligen</em><em>ț</em><em>ele non-academice. Scopul acestei sinteze teoretice cu privire la abordările clasice ale inteligenţei este de a reflecta elementele definitorii ale inteligen</em><em>ț</em><em>ei generale şi de a pune în evidenţă importan</em><em>ț</em><em>a manifestărilor practice ale inteligenţei ce ne apropie de în</em><em>ț</em><em>elegerea inteligenţelor non-academice </em><strong><em>în realizarea succesului</em></strong><em>.</em> </p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p><em>The article reflects an issue of scientific actuality due to the fact that the efficiency or performances of a person, in various activities, is often related to the level of development of intelligence or general capabilities. However, the historical course of conceptualization of intelligence has often been controversial, generating various disputes in the scientific environment, and the question of whether or not a performance is related to academic intelligence (general) became more relevant with the appearance of new types of intelligences – the non-academic intelligences. The purpose of this theoretical synthesis on classical approaches to intelligence - is to reflect the defining elements of general intelligence and to highlight the importance of practical manifestations of intelligence that draws us closer to understanding non-academic intelligences in achieving success</em></p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-11-22T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-11-22T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-27431</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-11-22T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-27431</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-27431-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-11-22T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Platon</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Inga</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>