Personalitatea pedagogului și dimensiunea moral-spirituală în praxisul educațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
838 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 22:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (434)
Educație (14645)
SM ISO690:2012
MOGA, Ecaterina, EVTODIEV, Aliona. Personalitatea pedagogului și dimensiunea moral-spirituală în praxisul educațional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 37-39. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Personalitatea pedagogului și dimensiunea moral-spirituală în praxisul educațional
CZU: 371.13

Pag. 37-39

Moga Ecaterina, Evtodiev Aliona
 
Liceul Teoretic „Elimul Nou“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Pentru a răspunde noilor exigenţe ale sistemului educaţional, cea de-a X-a ediţie a Conferinţei Pedagogilor Creştini din Republica Moldova a avut ca obiectiv major promovarea unui învăţămînt de calitate, de neconceput în afara unui cadru bine definit, ancorat în moralitate, în care profesorul este un veritabil model de exprimare, atitudine, comportament şi valori spirituale trăite de facto. Putem vorbi despre motivarea tinerei generaţii de a se lăsa antrenată într-o învăţare constructivă și angajată într-un proces de devenire a personalităţii, în acord cu adevăratele valori, construindu-şi propriul sistem axiologic, doar atunci cînd profesorul va etala, în practica cotidiană, dimensiunea unui spirit învăţabil, permanent deschis pentru perfecţionare, cînd va da dovadă de curaj, perseverenţă continuă, creativitate, axîndu-se pe cooperare, înarmîndu-se cu răbdare şi manifestînd empatie faţă de actorii educaţionali.

To meet the new requirements of the educational system in the current socio-cultural context, the tenth edition of Christian Teachers Conference in Moldova, Chisinau, had as its major objective the promotion of quality in education which cannot be conceived out of a clear framework, anchored in morality, where the Teacher is a real model in speech, attitude, behavior and experiences of moral values actually lived. We can talk about motivating young generation to get involved in a constructive learning process, to get engaged in a process of becoming a personality, in agreement with the true values , building their own axiological system – only when the teacher will display, in daily practice, the dimension of a teachable spirit, always open for improvement, showing courage, continual perseverance, creativity, focusing on cooperation, arming himself with patience and showing empathy towards educational actors.

Cuvinte-cheie
education, moral values, influence, personality, competence, transformation,

teachers of excellence