Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin implementarea cercetării-acțiune
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
964 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 14:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Educație (14645)
SM ISO690:2012
BEZEDE, Rima. Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin implementarea cercetării-acțiune. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 4-8. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin implementarea cercetării-acțiune
CZU: 371.132

Pag. 4-8

Bezede Rima12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Articolul se referă la conceptul de cercetareacţiune, abordat ca oportunitate importantă pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, pentru îmbunătăţirea activităţii la clasă şi pentru o mai bună funcţionare a şcolii. Profesorii-lideri sînt implicaţi într-un demers de cercetare, identificînd şi prioritîzînd probleme din contexte educative concrete. Cercetarea-acțiune presupune parcurgerea mai multor etape. După analiza situaţiilor, se colectează şi se procesează date, apoi se propun şi se testează cele mai potrivite căi de soluţionare a problemelor identificate. Rezultatele obţinute sînt diseminate, oferind comunităţii pedagogice şansa de a realiza un schimb dirijat de practici de succes, de a-și perfecţiona, prin colaborare, cunoştinţele profesionale.

The article refers to concept and approach of the action research activity as an opportunity for professional development of teachers, for improving classroom activity and for better functioning of the school. Teachers leaders are involved in an action research program; they identify and prioritize issues of concrete educational contexts. This research involves several steps. After analyzing the situations they collect and process data, and then they propose and test the most appropriate solutions for the problems initially identified. Action research results are disseminated and provide educational opportunities for teaching community to exchange the best practices, and to build together professional knowledge.

Cuvinte-cheie
action research activity, reflect-in-action,

reflective practitioner, Professional development, educational partnership