Contextul şcolar al socializării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
891 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 10:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035+316.74:37 (3)
Educație (14644)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (798)
SM ISO690:2012
TELEMAN, Angela. Contextul şcolar al socializării. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 78-83. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Contextul şcolar al socializării
CZU: 37.035+316.74:37

Pag. 78-83

Teleman Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2015


Rezumat

Socializarea reprezintă activitatea de formare-dezvoltare a personalităţii umane în corespundere cu normele şi idealul social. Dezvoltarea socială a indivizilor, între abordarea micro şi macro, s-a fundamentat din paradigma normativă şi interpretativă a procesului integral de socializare care a demarat în timp prin interacţiune socială, integrare socială şi percepţie interpersonală. Socializarea, în contextul şcolar, este un proces continuu prin care elevii îşi ajustează comportamentele la cerinţele comunităţii

Socialization is the process of development of the human personality in accordance with the rules and social ideal. Social development of individuals, between micro and macro approach, was grounded in normative and interpretative paradigm of full socialization process which started in time through social interaction, social integration and interpersonal perception. Socialization in the context of the school, is a continuous process through which pupils shall be adjusted to the requirements of community behaviours.

Cuvinte-cheie
socializare, interacţiune socială, integrare socială, socializare primară, socializare secundară,

învăţare socială.