Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1483 181 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 14:27 |
SM ISO690:2012 BLÂNDUL, Valentin Cosmin. Scurte abordări psihopedagogice ale unor tulburări de comportament la copii şi adolescenţi
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 5(65), pp. 79-82. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(65) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 79-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Depresia reprezintă una dintre cele mai frecvente tulburări care poate fi întâlnită la orice vârstă; aproape 10% din populaţia generală suferă din această caută. Depresia reprezintă o trăire emoţională negativă, acompaniată de o durere sufletească de o intensitate mai mare sau mai mică, de asemenea şi de frivolitate şi idei devalorizatoare/negative. Când depresia ia amploare, persoana poate avea gânduri suicidare. Suicidul reprezintă un comportament psihopatologic prin care persoana încearcă să-şi suprime propria viaţă, în mod volitiv. Conform unor mituri, copiii şi adolescenţii nu ar dispune de suficientă forţă pentru a comite un act suicidar, dar datele statistice demonstrează contrariul. Prin urmare, în articolul de faţă vom încerca să abordăm tema depresiei şi suicidului dintr-o perspectivă psihopedagogică şi să ajutăm profesorii să recunoască elevii care se confruntă cu aşa probleme şi să-i ghideze către autorităţile competente. |
||||||
Cuvinte-cheie depresie, tulburare de comportament, suicid, adolescenţi, copii |
||||||
|