Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
753 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-10-21 23:20 |
SM ISO690:2012 Viziuni interpretative asupra concertului pentru violă şi orchestră de G. F. Hândel (H. Casadesus)
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 1(14), pp. 11-17. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1(14) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 11-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Concertul pentru violă şi orchestră h–moll de G. F. Händel a devenit cunoscut publicului larg în anul 1924 fiind prezentat
de renumitul pe atunci violist francez H. Casadesus. Cu toate că tematismul şi formele în care sunt articulate cele trei mişcări ale concertului sunt menţinute aparent în tradiţiile epocii barocului, o analiză mai minuţioasă a discursului confirmă presupunerile că acest concert a fost compus (și nu doar reconstituit și redactat) la începutul sec. XX de H. Casadesus în stilul lui G. F. Händel. Despre aceasta vorbesc unele mijloace de dezvoltare a materialului muzical, planul tonal foarte bogat (în special în partea I), cizelarea constructivă a formei, componenţa orchestrei, scoaterea în prim plan a solistului ş.a. Însă, indiferent ce procent din textul Concertului aparţine mâinii lui G. F. Händel şi cât a fost completat/redactat de H. Casadesus, acesta prezintă o lucrare de o frumuseţe şi de o valoare artistică incontestabilă, îndrăgită |
||||||
Cuvinte-cheie G. F. Händel, H. Casadesus, concert pentru violă, forma ritornelică, baroc |
||||||
|