Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1060 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-02 13:07 |
SM ISO690:2012 TROFĂILĂ, Lidia. Impactul operaţiilor de generalizare şi abstractizare ale elevilor de vârstă şcolară mică la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 29, pp. 22-30. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 29 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 22-30 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Generalization and abstraction are some of the fundamental thinking operations, whide play a very importand role while working with theoretical notions. The primary school pupils meet difficulties in the case of complex generalizations, especially the abstractizations. For the improverment of the efficiency of teaching is necessary to develop the pupils ability of understanding at school disciplines. Romanian is one of the basic school disciplines in primary school. It is necessary the development of this thinking operations to succeed in this school disciplines. |
||||||
Cuvinte-cheie operaţii de gândire, însuşiri esenţiale, generalizare, abstractizare, judecată |
||||||
|