Predarea modulelor pe probe de sport în cadrul disciplinei educație fizică din Universitatea de Stat din Moldova. demersuri metodologice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
143 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 14:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:796.4:378.4(478-25) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
BRAGARENCO, Nicolae. Predarea modulelor pe probe de sport în cadrul disciplinei educație fizică din Universitatea de Stat din Moldova. demersuri metodologice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 199-204. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_30
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Predarea modulelor pe probe de sport în cadrul disciplinei educație fizică din Universitatea de Stat din Moldova. demersuri metodologice

Teaching modules on sports tests within the physical education discipline from the State University of Moldova. methodological approaches

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_30
CZU: 37.016:796.4:378.4(478-25)

Pag. 199-204

Bragarenco Nicolae
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2024


Rezumat

Volumul de ore alocat pentru studierea sau învățarea unui modul/ probă de sport, pe parcursul unui semestru, doar în cadrul lecției de educație fizică din USM este insuficient, fapt confirmat de teoriile educației fizice și sportului. Pentru realizarea eficientă a procesului educațional și realizarea conținuturilor curriculare cadrele didactice universitare sunt mereu în căutarea noilor soluții, aplicarea unor strategii complexe pentru a face față noilor cerințe impuse disciplinei. Una din soluții care și-a demonstrat eficiența în educația fizică și sport este algoritmizarea conținuturilor specifice modulelor/probelor de sport. Scopul acestei cercetări constă în elaborarea algoritmului de predare-învățareevaluare a modulelor în cadrul disciplinei educație fizică universitară pentru eficientizarea procesului educațional, dar și axarea pe formarea competențelor specifice la studenții încadrați în proces.

The volume of hours allocated for studying or learning a sport module/ test, during a semester, only within the physical education lesson in USM is insufficient, a fact confirmed by the theories of physical education and sport. For the effective implementation of the educational process and the realization of the curricular contents, university teaching staff are always looking for new solutions, applying complex strategies to face the new requirements imposed on the discipline. One of the solutions that has proven its effectiveness in physical education and sports is the algorithmization of the contents specific to the sports modules/ tests. The purpose of this research is to develop the teaching-learningevaluation algorithm of the modules within the university physical education discipline to make the educational process more efficient, but also to focus on the training of specific skills for the students included in the process.

Cuvinte-cheie
educație fizică, algoritmizare, modulul volei,

physical education, algorithmization, volleyball module