Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
153 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 10:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.011.31:159.9.07 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Psihologie (3476) |
SM ISO690:2012 GORAȘ, Mariana. Adaptarea profesională – o precondiţie de succes pentru cadrele didactice debutante. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 70-78. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.10 | ||||||
CZU: 37.011.31:159.9.07 | ||||||
Pag. 70-78 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol analizăm unele idei care relevă necesitatea optimizării procesului de adaptare a cadrelor didactice debutante pentru a eficientiza contextul formativ în toate aspectele educației. În condițiile dezvoltării sistemului educațional, sporește necesitatea de modernizare a școlilor prin: dotare suficientă cu echipament școlar, colaborare cu parteneri educaționali la nivel extern și intern, asigurare cu resurse umane profesioniste, integrare și competiție în activitatea profesională. Toate acestea se încadrează la nivel macro în problematica generală a educației, care influențează modalitatea de adaptare profesională a cadrelor didactice debutante. Susținem ideea că, în special la debutul carierei, cadrele didactice necesită susținere nu numai din partea instituțiilor statului, dar și din partea întregii societăți, care au misiunea de a asigura contextul funcțional pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice debutante, prin asistență și mentorat în adaptarea profesională și în dezvoltarea identității profesionale. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare profesională, cadre didactice debutante, dezvoltare profesională, formare continuă, integrare profesională, professional adaptation, beginner teachers, Professional development, Continuous training, professional integration |
||||||
|