Modalităţi de gestionare a stresului la cadrele didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
204 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 07:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:37.011.31 (7)
Psihologie (3476)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
VRABII, Violeta. Modalităţi de gestionare a stresului la cadrele didactice. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 63-69. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470

Modalităţi de gestionare a stresului la cadrele didactice

Methods of managing stress for teachers

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.09
CZU: 159.942:37.011.31

Pag. 63-69

Vrabii Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 februarie 2024


Rezumat

Cadrele didactice foarte des sunt expuse factorilor de stres. Stresul ca o stare de dezechilibru emoțional micșorează randamentul muncii și face persoana mai vulnerabilă la provocări. Viziunea cadrelor didactice despre stres este una a stării de dezechilibru, tensiune. Factorii stresori de la locul de muncă ca suprasolicitarea, ore suplimentare, cât și comunicarea slabă între colegi, lipsa obiectivelor clare ale instituției duc la izolarea fizică și socială. Dezvoltarea unei conduite antistres prin nevoile de afiliere, securitate, noutatea experienței, metodele de relaxare, cât și implicarea în programul NEW–START sunt premise evidente în acest context.

Teaching staff are often exposed to stressors. Stress as a state of emotional imbalance reduces work efficiency and makes the person more vulnerable to challenges. The teachers’ view of stress is one of a state of imbalance, tension. Workplace stressors such as overwork, overtime, as well as the lack of clear goals of the institution, poor communication between colleagues lead to physical and social isolation of the person. The development of an anti-stress code through the needs of affiliation, security, the novelty of the experience, the relaxations methods, as well as the involvement in the NEW–START program are obvious premises in this context.

Cuvinte-cheie
cadre didactice, stres, factori stresori, conduite antistres, metode de gestionare a stresului, strategii de gestionare a stresului,

teaching staff, stress, stressors, anti-stress behaviors, stress management methods, stress management strategies