Managementul impactului pandemiei COVID-19 prin derularea proiectelor educaționale. Studiu de caz
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
98 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (490)
Organizarea instruirii (541)
SM ISO690:2012
MAXIMIUC, Ariadna-Cristina. Managementul impactului pandemiei COVID-19 prin derularea proiectelor educaționale. Studiu de caz. In: Moldoscopie, 2023, nr. 2(99), pp. 84-92. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2023.2(99).08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 2(99) / 2023 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Managementul impactului pandemiei COVID-19 prin derularea proiectelor educaționale. Studiu de caz

Management of the impact of the COVID-19 pandemic through the running of educational projects. Case study

Gestion de l'impact de la pandémie de COVID-19 à travers des projets éducatifs. Etude de cas

Управление воздействием пандемии COVID-19 путем реализации образовательных проектов. Тематическое исследование

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2023.2(99).08
CZU: 37.091

Pag. 84-92

Maximiuc Ariadna-Cristina
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2024


Rezumat

Pandemia COVID-19 a determinat instituțiile de educație să își închidă ușile și să treacă într-un mod rapid la predarea la distanță, prin intermediul tehnologiilor informaționale. Iar întreg peisajul educațional, din toată lumea, indiferent de nivelul de dezvoltare al țărilor, s-a schimbat fundamental în câteva săptămâni de la declanșarea crizei pandemice. Actul educațional în perioada pandemiei de COVID-19 a fost transferat forțat din sala de clasă în spațiul virtual, elevii fiind obligați să parcurgă un proces de studiu la distanță. Școala online a devenit o necesitate, o variantă de suplinire a școlii tradiționale, în condiții de criză. Scopul prezentului articol este să analizeze contextul pandemic, care a condus la confruntarea instituțiilor de învățământ cu diverse provocări și cum a fost adaptat managementul instituțional la acestea, cum ar fi asigurarea accesului la o educație de calitate, absența echipamentelor didactice adecvate derulării lecțiilor online și din lipsa formării tuturor cadrelor didactice în domeniul IT, al predării și evaluării la distanț

The COVID-19 pandemic has prompted education institutions to close their doors and move quickly to distance teaching through information technologies. And the entire educational landscape around the world, regardless of the level of development of the countries, has fundamentally changed in a few weeks since the outbreak of the pandemic crisis. The educational act during the COVID-19 pandemic was forcibly transferred from the classroom to the virtual space, with students having to go through a distance study process. Online school has become a necessity, a variant of traditional school supplementation, in crisis conditions. The purpose of this article is to analyze the pandemic context, which led to the confrontation of educational institutions with various challenges and how institutional management has been adapted to them, such as ensuring access to quality education, the absence of adequate teaching equipment for online lessons and the lack of training for all teachers in the field of IT, distance teaching and evaluation.

La pandémie de COVID-19 a conduit les établissements d'enseignement à fermer leurs portes et à passer rapidement à l'enseignement à distance, grâce aux technologies de l'information. Et l'ensemble du paysage éducatif, partout dans le monde, quel que soit le niveau de développement des pays, a fondamentalement changé en quelques semaines depuis le début de la crise pandémique. L'acte éducatif pendant la pandémie de COVID-19 a été transféré de force de la salle de classe à l'espace virtuel, les étudiants étant obligés de passer par un processus d'étude à distance. L'école en ligne est devenue une nécessité, une variante du remplacement de l'école traditionnelle, dans des conditions de crise. Le but de cet article est d'analyser le contexte pandémique, qui a conduit à la confrontation des établissements d'enseignement avec divers défis et comment la gestion institutionnelle leur a été adaptée, comme assurer l'accès à une éducation de qualité, l'absence de matériel didactique adapté à la conduite des cours en ligne et le manque de formation de tous les enseignants dans le domaine de l'informatique, de l'enseignement à distance et de l'évaluation.

Пандемия COVID-19 привела к тому, что образовательные учреждения закрылись и быстро перешли на дистанционное обучение с помощью информационных технологий. И весь образовательный ландшафт во всем мире, независимо от уровня развития стран, кардинально изменился за несколько недель с момента начала пандемического кризиса. Образовательный акт во время пандемии COVID-19 был принудительно перенесен из аудиторий в виртуальное пространство, студентов заставили пройти процесс дистанционного обучения. Онлайн-школа стала необходимостью, заменой традиционной школы в условиях кризиса. Целью данной статьи является анализ контекста пандемии, которая привела к столкновению образовательных учреждений с различными проблемами и того, как институциональное управление было адаптировано к ним, такими как обеспечение доступа к качественному образованию, отсутствие соответствующего учебного оборудования для обучения, проведение онлайн-уроков и в связи с недостаточной подготовкой всего преподавательского состава в области ИТ, дистанционное обучение и оценивание.

Cuvinte-cheie
management, educaţie, situație de forță majoră, management de criză, pandemie COVID-19, proiecte educaționale, instruire online,

management, education, force majeure situation, crisis management, COVID-19 pandemic, educational projects, online training,

Gestion, éducation, situation de force majeure, gestion de crise, pandémie de COVID-19, projets éducatifs, formation en ligne,

менеджмент, образование, форс-мажорные обстоятельства, антикризисное управление, пандемия COVID-19, образовательные проекты, онлайн-обучение