Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
146 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 22:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43.03 (34) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Semnificațiile drumului în filmele inspirate din poveștile lui Ion Creangă. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 81-88. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.13 | ||||||
CZU: 791.43.03 | ||||||
Pag. 81-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Drumul devine un element fundamental, în special, în genul road movie, care îşi lărgeşte evident hotarele, punând în discuţie cele mai actuale probleme. Accent se va pune pe semnificaţiile drumului într-un gen aparte, filmelepoveşti, şi în mod special, a celor inspirate din opera lui Ion Creangă. Înarmându-ne cu teoriile lui Vladimir Propp şi cele ale lui Joseph Campbell vom parcurge interpretările basmelor crengiene în filmele: De-aş fi…Harap Alb (1965), Povestea dragostei (1976), Maria Mirabela (1981) – toate în regia lui Ion Popescu Gopo, Se caută un paznic (1965) a lui Gheorghe Vodă şi Dănilă Prepeleac (1996) de Tudor Tătaru. Drumul în filmele amintite este unul dintre elementele de bază: de la drumul cunoaşterii lumii şi cel spre sine, lăuntric, spre devenirea personalităţii, precum şi alte semnificaţii ce le vom depista în procesul analizelor. |
||||||
Cuvinte-cheie film, Ion Creangă, film-poveste, interpretare, road movie, Ion Creanga, film-tale, interpretation, road movie |
||||||
|