Theory and methodology of the professionalization of the teaching staff - a new direction of research in education sciences
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
163 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:001.5=111 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2596)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1396)
SM ISO690:2012
AFANAS, Aliona. Theory and methodology of the professionalization of the teaching staff - a new direction of research in education sciences. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 29-35. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470

Theory and methodology of the professionalization of the teaching staff - a new direction of research in education sciences

Teoria și metodologia profesionalizării cadrelor didactice – o nouă direcţie de cercetare în știinţele educaţiei

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.04
CZU: 378.126:001.5=111

Pag. 29-35

Afanas Aliona
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2023


Rezumat

The article presents the essential ideas of a new research direction in Education Sciences: the Theory and methodology of the professionalization of the teaching staff. An important issue in the process of continuing vocational trainingis the development of professional skills of teachers connected to new national and international professional standards. Lifelong learning promotes the competence of all individuals to manage their change and build their future in professional and personal activity, in response to threats and opportunities related to demographic change, the climate crisis, the rapid evolution of technology. In this context, a priority place in the educational policy documents at international level belongs to the professionalization of teachers, based on the significant socio-psychopedagogical conditions for achieving the established performance objectives and making important decisions in the field of continuous professional training of teachers.

Articolul prezintă ideile esențiale ale unei noi direcții de cercetare în științele educației: Teoria și metodologia profesionalizării cadrelor didactice. O problemă importantă în procesul de formare profesională continuăvizează dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice racordate la noile standarde profesionale naționale și internaționale. Învățarea pe tot parcursul vieții promovează competența tuturor persoanelor de a-și gestiona schimbarea și de a-și construi viitorul în activitatea profesională și personală, ca răspuns la amenințările și oportunitățile legate de schimbările demografice, criza climatică, evoluția rapidă a tehnologiei. În contextul dat, un loc prioritar în documentele de politici educaționale la nivel internațional revine profesionalizării cadrelor didactice, reieșind din condițiile socio-psihopedagogice semnificative pentru realizarea obiectivelor de performanță stabilite și luarea deciziilor importante în domeniul de formare profesională continuă a cadrelor didactice.

Cuvinte-cheie
professionalization, teachers, lifelong learning, professional competences, teacher professionalization theory, professionalization paradigm, professionalization referential,

profesionalizare, cadre didactice, învăţarea pe tot parcursul vieţii, competenţe profesionale, teoria profesionalizării cadrelor didactice, paradigma de profesionalizare, referențial de profesionalizare