Methods of approaching critical thinking in young schoolchildren from the perspective of validating key competences
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
173 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 12:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:159.955.5-057.87 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Psihologie (3476)
SM ISO690:2012
BALERCĂ, Vasilica. Methods of approaching critical thinking in young schoolchildren from the perspective of validating key competences. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 185-189. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_30
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Methods of approaching critical thinking in young schoolchildren from the perspective of validating key competences

Modalități de abordare a gândirii critice la școlarii mici din perspectiva valorificării competențelor-cheie

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_30
CZU: 373.3:159.955.5-057.87

Pag. 185-189

Balercă Vasilica
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2023


Rezumat

The development of critical thinking skills has a crucial importance in education, research and student development at the age when the first skills of adopting an open mind are formed. Critical thinking is taking shape as a desire of current education, and its improvement represents an educational objective of major importance. Therefore, a restructuring of traditional teaching methods is required and the promotion of learning centered on the student, on his needs and on psycho-individual and age specificities. The change of vision implies a reorientation of the perspectives of instructional paradigms and a reformation of educational policies based on the valorization of key competencies.

Dezvoltarea abilităților de gândire critică are o importanță crucială în educație, cercetare și dezvoltare a elevilor la vârsta la care se formează primele deprinderi de adoptare a unei mentalități deschise. Gândirea critică se conturează ca un deziderat al învățământului actual, iar îmbunătățirea acesteia reprezintă un obiectiv educațional de o importanță majoră. Se impune, așadar, o restructurare a metodelor didactice tradiționale și promovarea unei învățări centrate pe elev, pe nevoile acestuia și pe particularitățile psihoindividuale și de vârstă. Schimbarea de viziune presupune o reorientare a perspectivelor paradigmelor instrucționale și o reformare a politicilor educaționale pe baza valorificării competențelor-cheie.

Cuvinte-cheie
key competences, critical thinking, young learners, cognitive skills, knowledge, skills, attitudes,

competențe-cheie, gândire critică, școlari mici, abilități cognitive, cunoștințe, abilităţi, atitudini