Abordarea teoretică privind eficiența aplicării mijloacelor din rugby în lecția de educație fizică la elevii ciclului liceal
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
186 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-07 14:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5:796.333 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
SM ISO690:2012
BRAGARENCO, Nicolae, UDROIU, Marian. Abordarea teoretică privind eficiența aplicării mijloacelor din rugby în lecția de educație fizică la elevii ciclului liceal. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 180-184. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_29
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordarea teoretică privind eficiența aplicării mijloacelor din rugby în lecția de educație fizică la elevii ciclului liceal

Theoretical approach regarding the efficiency of application of rugby tools in the physical education lesson to high school students

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_29
CZU: 373.5:796.333

Pag. 180-184

Bragarenco Nicolae1, Udroiu Marian2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Liceul Teoretic „Marin Preda”, București
 
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2023


Rezumat

În acestă lucrare este prezentată abardarea teoretică a specialiștilor din domeniul educație fizică și sport privind eficiența aplicării mijloacelor din rugby în lecția de educație fizică la elevii din învățământul liceal. Sunt analizate documentele de politici ce reglementează procesul educational la disciplină, care reflectă flexibilitate în abordarea mijloacelor specifice probelor de sport pentru formarea competențelor specifice ale disciplinei educație fizică. Analiza şi sinteza literaturii de specialitate, în special al jocului de rugby, scoate în evidență valențele formative ale probei de sport în aspect psihologic, sociologic, motric și al formării personalități celui ce o practică. Mijloacele care pot fi aplicate în lecția de educație fizică pentru însușirea elementelor și procedeelor tehnico-tactice din rugby vor influiența direct asupra motricității generale și al nivelul pregătirii fizice al elevului, fapt confirmat de către specialiștii din domeniu, totodată, aceasta ar fi și un argument pentru proectarea jocului de rugby în cadrul curriculumul disciplinar/ programei curriculare la nivelul disciplinelor sportive alternative.

This paper presents the theoretical approach of physical education and sports specialists regarding the effectiveness of the application of rugby tools in the physical education lesson for high school students. The policy documents that regulate the educational process in the discipline are analyzed, which reflect flexibility in approaching the specific means of sports tests for the training of the specific skills of the physical education discipline. The analysis and synthesis of specialized literature, especially of the game of rugby, highlights the formative valences of the sport test in psychological, sociological, motor aspect and the personality formation of the one who practices it. The means that can be applied in the physical education lesson to acquire the elements and technical-tactical procedures in rugby will have a direct influence on the general motor skills and the level of physical training of the student, a fact confirmed by the specialists in the field, at the same time, this would also be an argument for designing the game of rugby within the disciplinary curriculum/curriculum at the level of alternative sports disciplines.

Cuvinte-cheie
educație fizică, mijloace din rugby, valețe formative, elevii ciclului liceal,

physical education, means of rugby, formative valleys, high school students