Valorile pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale din perspectiva integrării profesionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
405 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 15:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (476)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4025)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Valorile pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale din perspectiva integrării profesionale. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 10-17. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470

Valorile pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale din perspectiva integrării profesionale

Pedagogical values as sources of development of the nonconflicting attitude from the perspective of professional integration

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.04
CZU: 37.013

Pag. 10-17

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 octombrie 2022


Rezumat

Prezentul articol conține idei despre relevanța valorilor pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale și se încadrează în problematica generală a educației vizând sistemul de formare și integrare profesională a cadrelor didactice. Susținem ideea că atitudinea nonconflictuală se dezvoltă prin cunoașterea și recunoașterea valorilor pedagogice (sistemul valori–atitudini), având funcția de vectori orientativi (perspective de integrare profesională), ceea ce pentru studenții pedagogi este o necesitate formativă.

This article contains ideas about the relevance of pedagogical values as sources of development of the non-conflicting attitude and falls within the general issue of education aimed at the system of training and professional integration of teachers. We support the idea that the non-conflicting attitude develops through the knowledge and recognition of pedagogical values (value-attitude system), having the function of guiding vectors (perspectives of professional integration), which for pedagogical students is a formative necessity.

Cuvinte-cheie
valori/valori pedagogice, atitudini/dezvoltarea atitudinii, conflictual/nonconflictual, atitudine nonconflictuală, integrare/integrare profesională,

values/ pedagogical values, attitudes/attitude development, conflictual/nonconflictual, nonconflictual attitudes, integration/professional integration