Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
494 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-07 19:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091:316.77 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (798) |
SM ISO690:2012 VARTIC, Ana. Comunicarea eficientă cu debutanţii în instituţia educaţională. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 62-67. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.07 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.07 | ||||||
CZU: 373.091:316.77 | ||||||
Pag. 62-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Școala este o organizaţie în care climatul emoțional-psihologic are o importanţă majoră și constituie o variabilă esenţială care influenţează calitatea activităţii instituţiei, succesele actorilor implicaţi, starea de bine a cadrelor didactice, contribuind la formarea unor generaţii de oameni de valoare. O societate cu procesul educaţional bine punctat este, de fapt, o societate deschisă spre inovaţii și succes. Este cunoscut faptul că trecerea spre constituirea unei societăţi deschise cere contribuţii și eforturi sporite de la fiecare membru în parte și de la colectivitate în general. Spre o astfel de societate se orientează și cea din Republica Moldova, ceea ce este confirmat și de cadrul legislativ și actele normative în vigoare. Cu toate acestea, realitatea existentă este departe de acel ideal în care regulile unei societăţi deschise sunt implementate în totalitate, într-un mod exemplar. Mai degrabă se poate vorbi de o conștientizare a necesităţii pregătirii atât a membrilor societăţii, cât și a instituţiilor sociale, atât guvernamentale, cât și neguvernamentale. Or, anume omul cu gradul său de pregătire și cu sistemul de valori pe care și l-a creat este în stare să dea sens ideii de formare a unei societăţi deschise. În acest context, se impun a fi luate în considerare următoarele: - utilizarea modalităţilor de pregătire prin comunicare și mobilitate academică a generaţiei tinere de către instituţiile de resort; - implicarea organizaţiilor neguvernamentale în promovarea societăţii deschise întru găsirea propriei identităţi a tinerilor specialiști într-o societate în schimbare. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare comunicare eficientă, tânăr specialist, debutant, stare de bine, communication, efficient communication, young specialist, begginer, good feeling |
||||||
|