Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
566 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 10:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091+371+14 (1) |
Organizarea instruirii (552) |
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (100) |
SM ISO690:2012 ADĂSCĂLIŢĂ, Viorica, CIUNTU, Rita. Competențele cadrului didactic în afinitate cu standardele educaționale. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 58-65. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p58-65 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p58-65 | ||||||
CZU: 37.091+371+14 | ||||||
Pag. 58-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sistemul educațional se afl ă într-o continuă schimbare și evoluare ascendentă. În scopul ridicării calității educaționale, cadrul didactic este mereu implicat în dezvoltarea competențelor în practica profesională pentru a corespude standardelor. Standardele sunt declaraţii generale care specifi că calitatea învăţământului din întregul sistem educațional. Standardele sunt propuse cadrului didactic în calitate de fl ux de intrare în realizarea procesului de învăţământ La validarea standardele la noi în țară au participat experţi naţionali şi internaţionali din peste 20 de instituţii. Învăţământul este un domeniu mobil, iar principalul factor al schimbarii în domeniul învăţământului este personalitatea profesorului. Un rol important în realizarea cu succes a procesului educaționar îl are aptitudinile generale și speciale ale cadrului didactic. |
||||||
Cuvinte-cheie Calitatea în educaţie, competenţă profesională a cadrului didactic, aptitudini generale, quality in education, professional competence of the teaching staff, general skills |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.46728/pspj.2021.v39.i2.p58-65</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Adăscăliţă, V.V.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Ciuntu, R.V.</creatorName> <affiliation>Liceul Teoretic ,,Liviu Rebreanu”, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Competențele cadrului didactic în afinitate cu standardele educaționale</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2502</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Calitatea în educaţie</subject> <subject>competenţă profesională a cadrului didactic</subject> <subject>aptitudini generale</subject> <subject>quality in education</subject> <subject>professional competence of the teaching staff</subject> <subject>general skills</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091+371+14</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-12-21</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Sistemul educațional se afl ă într-o continuă schimbare și evoluare ascendentă. În scopul ridicării calității educaționale, cadrul didactic este mereu implicat în dezvoltarea competențelor în practica profesională pentru a corespude standardelor. Standardele sunt declaraţii generale care specifi că calitatea învăţământului din întregul sistem educațional. Standardele sunt propuse cadrului didactic în calitate de fl ux de intrare în realizarea procesului de învăţământ La validarea standardele la noi în țară au participat experţi naţionali şi internaţionali din peste 20 de instituţii. Învăţământul este un domeniu mobil, iar principalul factor al schimbarii în domeniul învăţământului este personalitatea profesorului. Un rol important în realizarea cu succes a procesului educaționar îl are aptitudinile generale și speciale ale cadrului didactic.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The educational system is constantly changing and evolving. In order to enhance the quality of education, the teacher is always involved in the development of his skills within professional practice to meet the standards. Standards are general statements that specify the quality of education throughout the educational system. The standards are proposed to the teacher as an input fl ow in the realization of the educational process. National and international experts from over 20 institutions contributed to the validation of the standards in our country. Education is a mobile fi eld, and the main factor of change in education is the personality of the teacher. The general and special skills of the teacher play an important role in the successful realization of the educational process.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>